معایب دستگاه اکسیژن ساز

دستگاه اکسیژن ساز

یکی از تجهیزات پزشکی پرکاربرد جهت بیماران تنفسی و ریوی است که اکسیژن خالص را جهت بیماران فراهم می کند و سبب بهبود عملکرد ریه و تنظیم گردش خون می شود. مسمومیت با اکسیژن از عوارض استفاده از دستگاه اکسیژن ساز است. مسمویت با اکسیژن به علت استفاده نادرست و طولانی مدت از دستگاه اکسیژن ساز در اشخاص به وجود می آید. در نتیجه قبل از هر کاری باید برطبق دستور و تجویز پزشک میزان غلظت اکسیژن دستگاه مشخص شود. به علت اینکه میزان زیاد اکسیژن باعث خشکی ریه و مجاری تنفسی بیمار می شود.

دستگاه اکسیژن ساز

دستگاهی است که هوای اتاق را مکیده و اکسیژن خالص جهت استفاده بیمار را به وجود می آورد. از جمله مهمترین مواردی که در استفاده از این دستگاه باید مورد توجه قرار گیرد، تنظیم میزان غلظت اکسیژن مورد نیاز بیمار است.

معایب استفاده از دستگاه اکسیژن ساز

  • ایجاد آلودگی صوتی: صدای دستگاه اکسیژن ساز از جمله معایب این دستگاه است. صدای دستگاه در طول زمان با فعالیت دستگاه افزایش می یابد. صدای زیاد دستگاه جهت بیمارانی که به مدت طولانی از آن استفاده می کنند، سبب اذیت شدن و از بین رفتن آرامش اشخاص می شود. مدل هایی از این دستگاه که صدای کمی دارند، بهترین انتخاب است.
  • حجم کم تولید اکسیژن : دستگاه اکسیژن ساز علاوه بر مزایا دارای معایبی نیز است. این دستگاه جهت تولید اکسیژن مورد نیاز بیمار به طور مداوم و شبانه روزی باید بیشتر از 5 لیتر حجم داشته باشد. یکی از معایب دستگاه اکسیژن ساز خانگی حجم کم ظرف تولید اکسیژن است که نمی توان برای مدت طولاتی برای تامین اکسیژن خالص مورد نیاز از آن استفاده کند.
  • مصرف با منبع برق : دستگاه اکسیژن ساز با انرژی برق کار می کند. مدل ها و برندهایی که علاوه بر منبع برق از باطری جهت تغذیه خارجی دستگاه استفاده می کنند، با ضعیف شدن باطری در عملکرد دچار مشکل می شوند. در دستگاه های اکسیژن ساز خانگی که قابل حمل توسط اشخاص است، در اکثر موارد دسترسی به برق برای شارژ باطری وجود ندارد و این یکی از معایب استفاده از دستگاه اکسیژن ساز خانگی است.
  • وزن دستگاه اکسیژن ساز : برخی از مدل های دستگاه اکسیژن ساز وزن زیادی دارند و اشخاصی که باید به صورت مداوم و شبانه روزی از این دستگاه استفاده کنند، حمل دستگاه سخت است. در نتیجه دستگاه اکسیژن ساز را برطبق توصیه پزشک و میزان اکسیژن مورد نیاز مدلی را انتخاب کنید که سبک تر و حمل آن آسانتر است.

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x