درمان بیمار در منزل

مرکز خدمات پرستاری توانبخشی سرای آرامش آریا

به منظور ارائه خدمات پرستاری در منزل و کمک به بیماران و خانواده‌ها با تأییدیه به شماره ثبت (۲۵۱۱۳۲) از سازمان بهزیستی آماده است تا خدمات پرستاری را به بیماران ارائه دهد و می‌توانید با آرامش خیال بیماران محترم خود را به پرستاران حرفه‌ای و مجرب ما بسپارید.

بنر-پرستار-بیمار-در-منزل
پرستار-بیمار-در-منزل

پرستار بیمار

این موسسه با بهترین پرسنل آماده‌ی ارائه خدمات مراقبت و نگهداری از بیمار در منزل و بیمارستان می‌باشد.

پرستار بیمار در منزل شخصی متخصص در پرستاری و نگهداری بیمار است که به خواست بیمار در منزل حضور یافته و از بیمار مراقبت می‌نماید. این کار نیازمند علم تخصصی است.

تعداد زیادی از بیماران و با دستور پزشک و وجود تجهیزات لازم می‌توانند از بیمارستان مرخص شده و در منزل خود تحت نظارت و پرستاری قرار بگیرند.

پرستار بیمار کرونا در منزل
در شرایطی که بیمار مبتلا به ویروس کووید 19 بدحال نبوده و یا بستگان بیمار بخواهند که وی در بیمارستان بستری نشود میتوان از خدمات پرستار در منزل برای کرونا استفاده کرد.

  • چگونه در منزل پرستار بیمار کرونا باشیم؟

چندین میلیون فرد در سراسر جهان به ویروس کرونا یا کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و چندین هزار پرستار بیمار کرونا در حال مراقبت از آن‌ها هستند. همه افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارند و در خانه، تحت مراقبت پرستار درمان می‌شوند.

  • یاد بگیریم اگر جواب آزمایش افراد خانوادمان مثبت شد چطور پرستار بیمار کرونایی باشیم؟

توجه: افراد سالمند و جوان با بیماری زمینه‌ای بیشتر در معرض بیماری کووید ۱۹ قرار دارند، لازم است در کنار نگهداری از سالمند مراقب افراد جوان با بیمار زمینه‌ای هم باشیم.

اقدامات اولیه را انجام دهید و برای پرستار بیمار کرونا بودن، آماده باشید.

به فرد بیمار کمک کنید تا دستورالعمل‌های دارویی و دستورات پزشک خود را دنبال کند.

معمولاً علائم بیماری در مورد اکثر افراد چند روز طول می‌کشد و پس از یک هفته حال بیمار بهتر می‌شود.

داروهای ضدتب بدون نسخه پزشک از داروخانه تهیه کنید و در خانه آماده داشته باشید.

به فرد بیمار توصیه کنید مایعات زیادی بنوشد و استراحت کند.

به افراد سالمند در خرید مایحتاج روزانه کمک کنید یا کمکشان کنید از خدمات خرید اینترنتی استفاده کنند.

مراقب حیوان خانگی خود باشید و اجازه ندهید با فرد بیمار تماس داشته باشد.

آماده علائم هشداردهنده باشید.

شماره تلفن پزشک خود را در گوشی همراهتان ذخیره کنید به علائم بیماری کووید ۱۹ توجه کنید در صورت هر کدام از این علائم با پزشک تماس بگیرید.

بی اشتهایی

از کار افتادن بویایی

تنگی نفس شدید

درد مداوم یا فشار در قفسه سینه

سرگیجه

 

پرستار بیمار کرونا
در هنگام تماس با خون، مدفوع یا مایعات بدن بیمار مانند بزاق و مخاط و ادرار بیمار حتما دستکش بپوشد، سپس آن‌ها را درون سطل زباله بیندازد و خیلی زود دست‌ها را شسته و ضدعفونی کند.
پرستار بیمار کرونا باید از بیمار بخواهد قبل از ورود او به اتاق ماسک خود را بپوشد.
بهتر است مراقب بیمار نیز هنگام مراقبت از ماسک استفاده کند.
برای جلوگیری از بیمار شدن، پرستارحتما اقدامات پیشگیرانه را هرروز انجام دهد.
دستان خود را مرتب بشوید.
از تماس دست‌ها با چشم، دهان و بینی خودداری کند.
سطوح را تمیز و ضدعفونی کند.
توجه: در هنگام همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ ممکن است ماسک پزشکی کمیاب شود، یادتان باشد پزشکان، پرستاران و مراقبان بهداشتی نزدیک بیمار در الویت هستند. افراد دیگر می‌توانند از روسری و پارچه‌های موجود در خانه ماسک خانگی بسازند.
دستان خود را به طور مرتب تمیز کنید.
دستانتان را در حدود ۲۰ ثانیه با آب گرم و صابون بشویید و به همه افراد خانواده توصیه کنید به خصوص زمانی که به شخص بیمار نزدیک شده باشند.
اگر آب و صابون در دسترس نیست از محلول ضدعفونی دارای حداقل۶۰ درصد الکل استفاده کنید.
از تماس چشم، بینی و دهان با دست‌های شسته نشده پرهیز کنید.
تمیز کنید سپس ضدعفونی کنید.
در خانه هر روز تمام وسایل خانه به خصوص اجسامی که بیشتر لمس می‌شوند را ضدعفونی کنید. این اجسام شامل:
دستگیره در، میز کار، سوئیچ و کلید، شیرآب، توالت، سینک و لوازم الکترونیک می‌شود.
در صورت کثیف بودن محل مورد نظر را با آب و صابون یا محلول‌های تمیزکننده بشویید. حتماً قبل از مصرف محلول‌ها
یادتان باشد پرستار بیمار کرونا باید علاوه بر مراقبت از بیمار از خود مراقبت کند و ۱۴ روز پس از تماس با بیمار در قرنطینه خانگی بماند.
آرزوی ما سلامتی شماست.
تعرفه
اولین سوالی که به ذهنمان می‌آید این است که قیمت پرستار بیمار چقدر است؟ چه میزان دستمزدی به صورت روزانه یا ماهانه به او باید پرداخت کنیم.

قیمت پرستار بیمار در منزل چگونه محاسبه می‌شود؟

زمانیکه تصمیم به استخدام پرستار بیمار در منزل می‌گیریم، اولین سوالی که به ذهنمان می‌آید این است که قیمت پرستار بیمار چقدر است؟ چه میزان دستمزدی بصورت روزانه یا ماهانه به او باید پرداخت کنیم. گاهاً این نگرانی را خواهیم داشت که آیا با توجه به بودجه خود قادر به پرداخت هزینه‌های مستمر خدمات پرستاری خواهیم بود یا خیر؟ در این مقاله تلاش کرده‌ایم تمام سوالات شما در این خصوص را پاسخ بگوئیم. پس با ما همراه باشید تا ببینیم دستمزد پرستار بیمار چگونه محاسبه می‌شود.

طبقه‌بندی بیماران بر اساس وضعیت سلامت و جسمی:

اولین پارامتری که در تعیین دستمزد پرستاران بیمار اهمیت به سزایی دارد، وضعیت جسمانی و سلامتی بیمار مورد نظر است. اینکه تا چه حد وی در سلامت باشد و یا اگر بیمار است نوع بیماری او چیست همه در این پارامتر موثر است. حتی برخی اخلاق‌های خاص و شرایط روحی، مواردی مثل بد خلقی، بددهنی، ناسازگاری همه در روند استخدام پرستار تأثیرگذار هستند. برای روشن شدن بیشتر وضعیت، پاسخ به سوالات زیر ضروری خواهد بود:

آیا بیمار شما قادر به انجام امور شخصی خود هست؟

پاسخ: بله و صرفاً فرد نیاز به یک مونس و همدم دارد تا در طول روز کنار او باشد و اصطلاحاً مراقب بیمار نیاز دارد. مراقب در طول روز و یا بصورت شبانه‌روزی در کنار وی خواهد بود. آن‌ها با هم اوقات روز را سپری خواهند کرد. کارهایی مثل تماشای تلویزیون و فیلم ، کتاب خواندن، مرور خاطرات و آلبوم‌های قدیمی، رفتن به پارک و خرید و … همه از فعالیت‌هایی است که مراقب بیمار در آن بیمار را همراهی خواهد کرد. این مدل در بسیاری از بیماران که اصطلاحاً سرپا هستند، اما احساس تنهایی می‌کنند و یا به مشکل فراموشی و پارکینکسون دچار شده‌اند، بسیار رایج می‌باشد. در این حالت قیمت مراقب بیمار در منزل کمترین حالت خود خواهد بود.

آیا بیمار برای حرکت نیازمند کمک دیگران است؟

پاسخ: بله، بیمار با کمک واکر و عصا و همراهی دیگران می‌تواند راه برود و برای دستشویی و اجابت مزاج نیاز به کمک دارد. در امور منزل هم نیازمند کمک است. برای خرید و کارهای خارج از منزل نیازمند کمک دیگران می‌باشد. مسلماً در چنین وضعیتی او شخصاً قادر به استحمام نیست و حمام کردن بیمار نیز به وظایف پرستار بیمار اضافه خواهد شد. در این حالت قیمت نگهداری از بیمار در منزل بیش از حالت قبلی خواهد بود.

آیا بیمار قادر به کنترل ادرار خود هست یا اینکه از پوشک استفاده می‌کند؟

پاسخ: بله، در این حالت پرستار علاوه به وظایف قبلی باید فرد را پوشک کند. در صورتیکه بیمار مشکلات حرکتی هم داشته باشد کار تعویض پوشک نیازمند قدرت جسمانی بالاست و مسلماً امر راحتی نخواهد بود. حتی در این وضعیت جنسیت بیمار بطور مثال زن و مرد بودن بیمار و اینکه پرستار بیمار خانم یا آقا باشد، همگی از عوامل موثر در قیمت پرستار بیمار در منزل خواهد بود.

طبقه‌بندی بر اساس ارائه خدمات پرستاری به بیمار بر اساس درخواست شما:

یکی از عواملی که قیمت پرستار بیمار را تحت تأثیر قرار می‌دهد، خدمات پرستاری است که شما درخواست آن را دارید. بطور مثال ممکن است در حالتی که بیمار مشکل حرکتی دارد، شما بخواهید حمام کردن بیمار توسط اعضای خانواده انجام شود و صرفاً امور روزانه و کمک به دستشویی رفتن و دارو دادن به فرد توسط نگهدار بیمار انجام شود. خب مسلماً هرچه خدمات درخواستی بیشتر باشد، هزینه دستمزد و قیمت پرستار بیمار متناسب با آن بالاتر خواهد رفت.

گاهاً فرد دچار بیماری خاصی است که نیازمند مراقبت‌های پزشکی و درمانی درمنزل است. در چنین شرایطی یک پرستار دارای مدرک تحصیلی پرستاری و پرستار آشنا با بیماری خاص می‌تواند از وی مراقبت و نگهداری کند. اموری چون تزریقات در منزل، سونداژ در منزل، تنقیه و یا تعویض پانسمان و سرم تراپی از جمله مواردی است که نیاز به تخصص در زمینه مربوطه خواهد داشت. بی‌شک دستمزد بیمار متخصص بیش از یک پرستار بیمار تجربی خواهد بود.

طبقه‌بندی بر اساس زمان حضور:

عامل مهم دیگر که در روند محاسبه دستمزد و قیمت پرستار بیمار در نظر گرفته خواهد شد، مدت حضور وی و ساعت‌های کاری او خواهد بود. گاهاً آنچه خانواده تقاضا می‌کند حضور نگهدار و پرستار در ساعاتی از روز که ایشان در منزل نیستند و بیمار تنهاست می‌باشد. یعنی تقاضای استخدام پرستار بصورت ساعتی دارند، اما در بسیاری از موارد بیمار در منزل شخصی خود زندگی می‌کند و خانواده می‌خواهند که پرستار بیمار بصورت شبانه‌روزی در منزل وی حضور داشته باشد و با ایشان زندگی کند. همه این موارد ممکن خواهد بود اما دستمزد مراقبان و نگهداران بیمار را تغییر خواهد داد.