مراقبت از سالمند بعد از عمل جراحی

بیشتر افراد با افزاش سن نیاز به انجام بعضی عمل های جراحی دارند. مانند: تعویض مفاصل فرسوده و لگن. همچنین احتمال افتادن و شکستگی برای سالمندان بیشتر است. روند بهبودی و درمان برای افراد سالمند مختلف است. محیط منزل سالمندان می تواند جهت دوران نقاهت و درمان کامل بهترین گزینه باشد. یک تیم با تجربه و ماهر در منزل سالمندان می توانند در روند بهبودی سالمندان نقش بسزایی داشته باشند. در صورت نیاز به پرستار سالمند در منزل می توانید با سرای آرامش آریا در هر ساعت از شبانه روز تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید. کارشناسان ما در اولین فرصت به درخواست شما عزیزان رسیدگی می کنند و فردی متخصص و ماهر را به محل سکونت شما عزیزان اعزام می کنند.

اهمیت مراقبت از سالمند در منزل

افراد سالمندی که تحت عمل جراحی قرار می گیرند در دوران نقاهت نیاز به یک برنامه پرستاری با دارند. پرستاری و نگهداری درست از محل برش یا زخم نقش بسزایی در روند درمان و بهبودی دارد. نگهداری از سالمندان امکان دارد کار سختی باشد. به خصوص اگر شرایط بیمار احتمال مبتلا شدن به عفونت را افزایش دهد. یا پوست حساسی داشته باشد که امکان دارد در اثر فشار زیاد و یا استفاده از چسب خاصی تحریک شود. یا سبب ایجاد زخم شود.

مراقب های باتجربه در خانه سالمندان طبق تجویز پزشک به طور مرتب از زخم بیمار پرستاری می کنند و محل جراحی را جهت پیشگیری از علائم عفونی بررسی می کنند. پرستاران به بهترین شکل ممکن است جای زخم را تمیز می کنند و آن را می پوشانند.

مزایای مراقبت از سالمندان پس از جراحی در خانه سالمندان عبارت است از:

  • در خانه سالمندان همواره یک پزشک حضور دارد و می تواند مسائل مربوط به درمان یا تغییرات دارویی را بررسی کند. پزشک بر روند نگهداری از سالمندان نظارت می کند. توصیه های تخصصی می تواند سبب پیشگیری از عوارض پس از جراحی و افزایش روند درمان شود.
  • در خانه سالمندان احتمال بروز عوارض جانبی بهداشتی منفی کاهش می یابد.
  • پرستاران با تجربه در خانه سالمندان به صورت شبانه روزی از بیمار مراقبت می کنند.
  • حضور کاردرمانگر و حتی گفتاردرمانگر در خانه سالمندان به روند درمان و حفظ اعتماد به نفس بیمار کمک می کند.
  • در خانه سالمندان افراد متخصص رژیم غذایی خاصی برای بیماران در نظر می گیرد.
  • مصرف داروهای سالمند تحت نظر پرستار مصرف می شود.
  • افراد با تجربه و ماهر در انجام فعالیت های روزمره و شخصی سالمندان به آنها کمک می کنند.

وظایف پرستار سالمند در منزل:

یادآوری و مدیریت نحوه مصرف داروها

کمک به سالمندان در انجام کارهای روزمره

مراقبت از محل جراحی

همراهی سالمند در زمان مراجعه به پزشک

 مراقبت از سالمند جهت جلوگیری از بروز عفونت

مراقبت از سالمندان مبتلا به روان آشفتگی بعد از جراحی

 

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x