نحوه پرستاری از سالمندان در منزل

نحوه مراقبت از سالمندان در منزل به شما کمک می‌کند تا با ارائه‌ی پرستاری اصولی کیفیت زندگی سالمند را بهبود ببخشید. عوارض بیماری‌های رایج ناشی از کهولت سن، روند زندگی طبیعی سالمندان را مختل می‌کند. به صورتی که شخص سالمند، مانند گذشته نمی‌تواند بر کارهای شخصی خود نظارت داشته باشد و کارهای خود را به تنهایی انجام دهد. در نتیجه به مراقبت از سوی شخص دیگری نیاز پیدا می‌کند.

ماندن سالمند در منزل خود، می‌تواند تا حدودی از پیشرفت بعضی بیماری‌ها مانند: آلزایمر جلوگیری کند. در نتیجه مراقبت از سالمندان در منزل بسیار مقرون به صرفه است.

مراقب سلامت سالمندان باشید

نحوه پرستاری از سالمندان در منزل، حفظ و مراقبت از شرایط سلامتی آنان می‌باشد. بهتر است به صورت روزانه یا هفتگی از طریق تماس تلفنی یا بازدید جویای حال والدین سالمند خود باشید. اشخاص در دوران سالمندی بیشتر احساس تنهایی را تجربه می‌کنند و این یکی از عوامل بروز افسردگی در سالمندان می‌باشد.

آماده کردن رژیم غذایی سالم

نظارت بر وعده‌های غذایی و تهیه‌ی غذای رژیمی برای سالمندان می‌باشد. با افزایش سن تغییراتی در بدن ایجاد می‌شود که در صورت عدم رعایت رژیم غذایی مناسب؛ باعث بروز بعضی بیماری‌ها مانند دیابت، فشارخون بالا و سایر موارد می‌شود.

امکان دارد والدین سالمند شما توانایی آشپزی به طور منظم را نداشته باشد. در این شرایط شما می‌توانید وعده‌های غذایی ایشان را از قبل آماده کنید. یا اینکه از یک پرستار سالمند در منزل کمک بگیرید.

والدین سالمند خود را فعال نگه دارید

فعال و درگیر نگه داشتن سالمند یکی از نکات مهم در شیوه مراقبت از سالمندان در منزل می‌باشد. زیرا فعالیت و ورزش نه تنها موجب حفظ سلامتی آنها می‌شود. بلکه از سالمندان در برابر ابتلا به بیماری‌های رایج تا حدود زیادی محافظت می‌کند.

محیط منزل را برای سالمند مطمئن و امن کنید

ایمنی و در دسترس بودن وسایل ضروری برای سالمندانی که در منزل به تنهایی زندگی می‌کنند. یکی دیگر از نکات کلیدی و مهم در نحوه مراقبت از سالمندان در منزل می‌باشد.

 

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x