آرتروز گردن در سالمندان

آرتروز گردن می‌تواند سبب درد و سفتی در گردن شود. ساییدگی و پارگی دیسک‌های ستون فقرات به صورت کلی سبب این مشکل می‌شود. آرتروز گردن در افراد بالای شصت سال بسیار رایج است. علائم توسط پزشک متخصص شناسایی شده و به طور معمول بدون جراحی قابل بهبود و درمان هستند. در واقع اشخاص مبتلا به این عارضه می‌توانند. با برنامه درمانی مناسب به زندگی با کیفیتی ادامه دهند.

آرتروز گردن

استئوآرتریت گردن  که به عنوان آرتروز گردن شناخته می‌شود. تخریب مفاصل، استخوان‌ها و دیسک‌های ستون فقرات گردنی است. این مشکل عمدتا در اشخاص سن بالا را تحت تاثیر قرار می‌دهد. و با افزایش تشدید می‌شود. آرتروز گردن علائمی مانند: درد، بی‌حسی،سفتی، گزگز، سردرد و … ایجاد می‌کند. گردن درد بعضی اوقات به اندازه ای شدید است. که باعث اسپاسم عضلانی و تیر کشیدن شانه‌هاران‌ها و … می‌شود. چنانچه اعصاب با فروپاشی استخوان‌های ستون فقرات فشرده شوند.

علت آرتروز گردن

علائم آرتروز گردن هنگامی ایجاد می‌شود. که دیسک‌های غضروفی ما بین ستون فقرات گردن تخریب شوند. با افزایش سن فرد. این دیسک‌های ژل مانند نیز خشک می شوند. سبب صاف شدن آنها می‌شوند. صدمه تدریجی می‌تواند رشد برجستگی‌های استخوانی را تحریک کند. سبب شروع تنگی نخاع می شود.

انواع آرتروز گردن

اگر شخصی گردن درد مداوم را تجربه کند. که با گذشت زمان درمان و بهبود نیابد، امکان دارد. به آرتروز گردن یعنی مبتلا باشد. انواع آتروز گردن عبارت است. از:

اسپوندیلوز گردنی

روماتیسم مفصلی

آرتریت پسوریاتیک

علائم آرتروز گردن

با پیشرفت این بیماری، علائم دیگری امکان دارد به وجود آید. به ویژه اگر اعصاب نخاعی فشرده شوند. این علائم عبارتند. از:

  • گردن درد که در حالت ایستاده بدتر می‌شود.
  • بی حسی، گزگز و ضعف در بازوها. دست‌ها یا پاها
  • صدای ساییدن در گردن
  • سردرد
  • ضعف در پاها، مشکل در راه رفتن و از دست دادن تعادل
  • از دست دادن کنترل مثانه یا روده

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x