اشتباهات رایج در برخورد با سالمندان

شخصی که به عنوان یک پرستار انتخاب می‌شود، باید از اشتباهات شایع پرستار سالمند را بدانند و تا حد امکان حواسش را به زمان پرستار از بیمار جمع کند. امکان دارد در مواقعی یک اشتباه کوچک باعث به بروز انفاقات جبران ناپذیر بشود. مانند: بروز اشتباهات دارویی پرستاران سالمند می‌تواند مرگ را به وجود بیاورد که با هیچ چیزی جبران نخواهد شد. پس جهت افزایش کیفیت زندگی یک سالمند و بهبود زندگی او باید خطاهای رایج در مراقبت از سالمند شناسایی شوند. در صورتی که پرستار سالمند در انجام کارهای خود کوتاهی کند، مشکلات زیادی به وجود می‌آیند. پس باید اشتباهاتی که می‌توانند به جان بیمار و روحیات او صدمه بزنند، شناسایی شوند و تا حد الامکان برطرف گردند.

عدم توجه به بیماری سالمند:

بعضی از سالمندانی که به پرستار نیاز دارند، امکان دارداوضاع جسمی وخیمی داشته باشند. این اشخاص زود به زود مریض می‌شوند و به مراقبت‌های بیشتری نیاز دارند. یکی از مشکلات رایج پرستار سالمند این است که نسبت به بیماری این شخص بی توجهی می‌کند. حال آن که بی توجهی به وخامت جسمی سالمند امکان دارد سبب مرگ فرد شود.

کوتاهی در مراقبت:

هنگامی که یک پرستار جهت مراقبت از سالمند استخدام می‌شود، این شخص باید با تمامی توانایی خود در زمان کار در کنار سالمند مراقبت کند. بعضی از پرستاران استخدام شده با خیالی راحت در انجام امور خود کوتاهی می‌کنند و توجهی نیز به شرایط جسمی و روانی سالمند ندارند‌. شما باید به عنوان بهترین پرستار سالمند با او به خوبی صحبت کنید، زمان آزاد خود را با او بگذرانید و حواستان به غذا و داروی سالمند باشد.

بد اخلاقی با فرد مسن:

بعضی از پرستاران سالمند به علت مشکلاتی که در زندگی شخصی خود دارند، با سالمند بد اخلاقی می‌کنند. سالمندان به علت مشکلات سنی که دارند، از روحیات لطیف و شکننده‌ای برخوردار شده‌اند. هر نوع بی احترامی یا خشونت با این اشخاص می‌تواند باعث آزده خاطر شدن آن‌ها بشود.

توجه نکردن به روحیات سالمند:

یکی از مشکلات شایع در نگهداری از سالمند این است که به سلامت روحی او بی توجهی می‌شود. یک پرستار خوب پرستاری است که با انجام اقدامات مناسب توانایی تغییر دادن روحیه سالمند را داشته باشند و ارتباطات موثری را با او برقرار کند.

درک کردن سالمند:

درک نکردن سالمند سبب می شود اشخاص تلاش ‌کنند با وسواس بیشتری یک پرستار را انتخاب کنند تا نگهداری از سالمند بهتر صورت بگیرد.

عدم مراقبت از جسم سالمند:

جسم یک شخص مثل روح او نیازمند توجه است. یک سالمند باید جهت تقویت قوای جسمانی خود از غذاهای خوبی استفاده کند و تحرک بدنی داشته باشد.

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x