انواع پانسمان در منزل

انواع پانسمان در منزل  که در جهت درمان مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

پانسمان فوم:  جنس پانسمان فوم بسیار نرم و جاذب رطوبت است. به همین علت زخم‌هایی که دارای خونریزی و ترشح فراوان هستند به کمک این پانسمان‌ها پوشیده می‌شوند. این نوع پانسمان می تواند مقدار زیادی از ترشحات را به خود جذب کند. و از تشکیل عفونت جلوگیری می‌کنند. همچنین پانسمان فوم مانع خشکی بیش از حد محدوده زخم می‌شوند. پانسمان فوم جهت کاهش زمان بهبودی زخم موثر است.

باند و گاز: یکی از راج ترین نوع پانسمان گاز است. از جمله  استانداردترین پوشش‌ها جهت قرار دادن روی سطح زخم است.جنس پانسمان گاز از نوع نخ پنبه تشکیل شده و به خاطر بافت شل خود، خلل فراوانی دارد. به این علت ترشحات زخم را به خوبی به خود جذب کرده. و از تجمع عفونت در محل زخم، جلوگیری می‌کند. نحوه ی پانسمان گاز به کمک چسب و یا باند روی محل زخم ثابت می شود.

روش های پانسمان:

روش پانسمان کامفیل:  جنس این پانسمان از موادی به نام پلیساکارید و پلیمر پوشیده شده است. که به محض برخورد با رطوبت حالت ژل‌ پیدا می‌کند.  سرعت در بهبودی و نچسبیدن به زخم از جمله مزیت های این نوع پانسمان است. زخم‌هایی که به صورت تاولی، سوختگی و وریدی را به کمک پانسمان کامفیل انجام می شود.

پانسمان شفاف در این نوع پانسمان پوششی شفاف روی زخم قرار می‌گیرد. که در روند بهبودی بسیار موثر است. این نوع پانسمان‌ها بسیار مناسب است برای زخم‌های بزرگ هستند. به علت اینکه  می تواند وضعیت و روند بهبودی بیماررا بررسی کند.

روش پانسمان هیدروژل:  این نوع پانسمان‌ به علت وجود رطوبت موجود در بافت خود برای زخم‌های خشک و دردناک استفاده می شود. به علت اینکه رطوبت خود را به بافت‌های  مرده و خشک شده اطراف زخم منتقل کرده و جهت تجزیه و از بین رفتن آن‌ها را تسریع میکنند.

شیوه پانسمان کلاژن : پانسمان کلاژن با تحریک سلول‌ها جهت رشد دوباره، سبب سرعت در بهبودی می شود. به همین جهت این نوع پانسمان را به عنوان پوست دوم می‌شناسند. زخم‌های وخیم و زخم‌هایی که بهبودی کندی دارند را می‌توان به سادگی با پانسمان کلاژن درمان کرد.

روش پانسمان آلرژینات: این نوع پانسمان‌ از جلبک دریایی ساخته شده اند و به خاطر جذب فوق‌العاده بالای خود شناخته می‌شوند. به همین علت برای زخم‌های دارای ترشحات بالا مفید هستند. مواد موجود در ترکیبات این نوع پانسمان روند بهبودی را نیز سرعت می‌بخشد.

پانسمان در منزل با پرستاران آرامش آریا

در صورت نیاز به فرد متخصص جهت انجام و تعویض پانسمان می توانید. در هر ساعت از شبانه روز با سرای آرامش آریا تماس حاصل کنید. موسسه ما در اسرع وقت فرد متخصص را به محل سکونت شما اعزام می کند.

 

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x