اکسیژن ساز پزشکی

دستگاه اکسیژن ساز یکی از بهترین وسیله  کمک تنفسی جهت بیمارانی که مشکل تنفسی دارند. مخصوصا در بیمارانی که مشکل ریوی کاربردهای زیادی دارد. این وسیله به عنوان مولد اکسیژن پزشکی شناخته می‌شود که برخلاف سیلندر (کپسول) اکسیژن، هوای مورد نیاز  بیمار را تولید می‌کند. در جامعه امروزه اکثر پزشکان استفاده از این دستگاه را به جای سیلندر اکسیژن توصیه می‌کنند. به علت اینکه بیمار احتیاجی به شارژ مداوم کپسول ندارد.

اکسیژن ساز با تجزیه ترکیب گازهای موجود در هوا غلظت مورد نظر را ایجاد می‌کند و اکسیژن غنی شده را به شخص می‌رساند. اکسیژن تولید شده توسط این دستگاه با بافت ریه و مخاط بدن سازگار است و به آن صدمه نمی‌رساند. هم چنین این فیلترهای مخصوص این دستگاه هوا را تصفیه می‌کند و آلودگی‌های آن را به حداقل می‌رساند.

دستگاه اکسیژن قابل حمل است و به همین علت می‌توان آن را در منزل مورد استفاده قرار داد. در نتیجه بیمارانی که تنها به استفاده از دستگاه نیاز دارند اکثر با اجاره دستگاه اکسیژن ساز در منزلشان این نیاز را رفع می‌کنند. این دستگاه به علت تهیه خودکار گاز اکسیژن بسیار پرطرفدار شده و حتی در بسیاری از بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. میزان خلوص اکسیژن در دستگاه اکسیژن ساز به راحتی قابل تنظیم است؛ در نتیجه لازم نیست با اجاره دستگاه اکسیژن ساز خانگی نگران کمبود یا افراط اکسیژن باشید.

ویژگی‌های دستگاه اکسیژن ساز:

نمایش درصد خلوص اکسیژن به صورت لحظه‌ای

استفاده در مراکز درمانی و منازل

حمل آسان

جابجایی راحت و آسان

ارائه اکسیژن تا 96 درصد خلوص

تنظیمات و کارکرد آسان

انواع اکسیژن ساز

دستگاه اکسیژن ساز شامل دو نوع است که عبارت است از:

جریان مداوم: این نوع دستگاه بدون توجه به مقدار تنفس کاربرد هوا را با سرعت ثابت منتقل می کند.

جریان متناوب: این دستگاه تنها هنگامی جریان اکسیژن را برقرار می‌کند که کاربرد عمل دم را انجام بدهد. این دستگاه‌ها توانایی دارد تا 6 لیتر اکسیژن را در هر دقیقه به بیمار برسانند.

علاوه بر این دسته بندی، دستگاه اکسیژن ساز به دو نوع قابل حمل و ثابت تقسیم می‌شود که مدل‌های قابل حمل در موارد کرایه دستگاه اکسیژن ساز کاربردی‌تر هستند. البته مدل‌های ثابت از ظرفیت تولید و ذخیره اکسیژن بیشتری برخوردارند. محدودیت این دستگاه‌ها آن است که همیشه باید در مجاورت پریز برق بوده و قابلیت حمل یا شارژ ندارند. دستگاه اکسیژن ساز ثابت نیز بسیار پرطرفدار است.

 

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x