بازی و سرگرمی برای سالمندان

بسیاری از سالمندان تحرک خود را به خاطر ابتلا به بیماری هایی مانند آرتریت شدید، سکته مغزی یا صدمه های ناشی از زمین خوردن از دست می دهند. هنگامی که این اتفاق می افتد دیگر نمی توانند از فعالیت ها و سرگرمی هایی که زمانی از آنها لذت می بردند لذت ببرند. اما از دست دادن تحرک به معنای پایان زندگی نیست. راه های زیادی جهت تفریح، تقویت روحیه حتی بدون داشتن تحرک وجود دارد.

بهترین سرگرمی

امروزه بازنشستگی فقط تماشای تلویزیون یا بازی شطرنج نیست. هیچ گاه نباید پیر شدن را تعبیر به نشستن در خانه و خوابیدن طولانی مدت دانست. سالمندان هم مانند دیگر اشخاص جامعه خواهان ماجراجویی، تحرک بیشتر و فرصتی جهت یادگیری چیزهای جدید هستند. در واقع در این سن اکثر  مردم زمان بیشتری جهت انجام کارهایی که همیشه می خواستند قبل از بازنشستگی انجام دهند، پیدا می کنند.

ایده جهت سرگرمی سالمندان

شخص سالمند می تواند برای خود پرستار سالمند استخدام کند و پرستار شخص سالمند باید هر روز ذهن او را به چالش بکشد تا مطمئن شود که بهترین عملکرد را دارد. تمرینات تقویت و حفظ حافظه در دوران سالمندی به اندازه حفظ توانایی ها و قدرت بدنی اهمیت دارد.

در گذر سال های زندگی، مغز مسئول شاد کردن است و در دوران پیری، سلامت روان و مغز عامل بسیار مهمی جهت داشتن زندگی مستقل است.

  • بازی های فکری، معما و پازل

بازی های فکری بیشتر جز ایده سرگرمی جهت سالمندان و روشی عالی جهت ارتباط با دیگران و لذت بردن از چالش های سرگرم کننده و رقابت دوستانه هستند. بازی های فکری علاوه بر پر کردن اوقات فراغت، تمرینی برای تقویت حافظه و سلول های مغزی است.

  • پیاده‌روی

پیاده روی در خارج از خانه یک روش عالی جهت حفظ تحرک در دوران پیری است. بعضی اوقات این پیاده روی به شما این امکان را می دهد که با دیگران صحبت کرده و دوستان جدیدی پیدا کنید.

  • باغبانی

کاشت گل، آبیاری باغ و کندن علف های هرز بهترین سرگرمی جهت سالمندان است تا خیالشان از شلوغی زندگی روزمره دور شود.

  • کلاس‌های آموزشی

یادگیری دانش جدید روشی جهت فعال نگه داشتن مغز است. بعضی از انجمن ها، کارگاه های آموزشی برگزار می کنند تا سالمندان بتوانند از فعالیت های علمی و فرهنگی بهره ببرند.

  • گردش و اردو

بدون شک اشخاص کمی دوست دارند تمام روز را در منزل بمانند. اگر شخص سالمندی در منزل یا خانواده خود دارید، سفری برای او در اسرع وقت برنامه ریزی کنید.

  • موسیقی

سالمندان هنگامی که به آهنگ های قدیمی گوش می دهند به گذشته برمی گردند و با لذت خاطرات را مرور می کنند.

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x