بیماری اگزما در سالمندان

اگزما  یکی از بیماری های رایج است که لازم است فوری مورد تشخیص و  درمان قرار گیرد. اگزما بیشتر  کودکان و سالمندان تاثیر می گذارد .اگزما در دوران سالمندی نسبت به دوران کودکی سخت تر است . اگزمای آتوپیک التهابی است که سبب ایجاد بثورات درد ناک و خارش دار بر سطح پوست می شود.

بیشتر تصور می شود که این بیماری بیشتر مخصوص کودکان خردسال است اما اگرچه شیوع این نوع از اگزما با بزرگتر شدن در کودکان کاهش می یابد. در واقع در اواخر زندگی دوباره ظاهر می شود و سالمند را درگیر می نماید . بیماری در کودکان و نوجوانان بسیار دیده می شود و در جوانان و اشخاص میانسال شیوع کمتری دارد ، اما در سالمندان به شدت شایع می باشد.

تشخیص اگزما در سالمندان امکان دارد کار دشواری باشد. بعضی از علت های این مسئله این است. که علائمی که امکان دارد در اثر اگزما در یک شخص سالمند دیده شود امکان دارد. با علائم بیماری های دیگری اشتباه گرفته شود و تشخیص به موقع و دقیق آن را به تاخیر بیاندازد.

حساسیت تماسی یا درماتیت تماسی در بزرگسالان بسیار رایج تر از کودکان است. در نتیجه یک سالمند امکان دارد با تعداد زیادی از بیماری های پوستی روبرو شود و تا هنگامی که این مشکل به درستی تشخیص ندهند به درستی قابل درمان نخواهد بود.

دلایل تشدید اگزما در سالمندان

بعضی از شرایطی که عوامل محرک می نامند امکان دارد. سبب تشدید اگزما شوند: مواد تحریک کننده مانند صابون ها و شوینده ها ، پشم ، عفونت های پوستی ، خشکی پوست ، رطوبت کم، گرما، تعریق یا فشارهای روحی و آلرژن ها مانند: گرد و غبار ، گرده ، کپک یا مواد غذایی.

اگزما در سالمندان 

بیماری های پوستی شایع مانند اگزما در اشخاص که دارای سیستم ایمنی طبیعی هستند. هم چنین وجود دارند. بعضی اوقات ، بیماری پوستی یکی از اولین علائم بیماری نقص ایمنی اولیه است.  می تواند باعث بررسی آزمایشگاهی بیشتر جهت شناسایی نقص ایمنی شود.

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x