بیماری های پوستی در سالمندان

پیرشدن پوست بسیار طبیعی است. که با افزایش سن اتفاق می افتد اما قرار گرفتن به صورت طولانی مدت زیر اشعه خورشید و استفاده از سولاریوم می تواند پیری پوست را تسریع کند. در طول عمر امکان دارد. سلولهای پوست صدمه ببیند. اما هنگامی که سلول جوان است قادر است. به به طور مفید این صدمه را ترمیم کند. همزمان با افزایش سن سلولها توان خود را در ترمیم DNA از دست می دهند. به این ترتیب DNA صدمه بیشتری می بیند.  سلول دیگر کارکرد طبیعی و مؤثر نخواهد داشت.

مشکلات پوستی در سالمندان

پیری پورپورا

پوست اشخاص مسن نازک تر است و به راحتی دچار عملکرد و مشکل می شود. عروق خونی نیز دچار مشکل می شوند.  سبب به کبودی هایی به نام پورپورای پیری می شوند. پورپورای پیری به طور معمول در ساعد دیده می شود.

اگزمای استئاتوز

با گذر عمر میزان چربی پوست کاهش می یابد و پوست خشک شده. و به راحتی پوسته پوسته می شود. خشکی پوست سبب خارش  می شود. احساس خشکی و سفت شدن در پیری شایع است. پوست خشک دارای سطحی خشن و پوسته پوسته است. این خشکی بیشتر در قسمت فوقانی کمر و اندام ها، به ویژه ساق پا دیده می شود. این بیماری به شکل نقاط تیره قرمز، پوسته پوسته و گرد دیده می شوند.

عفونت های پوستی

  • عفونت باکتریایی

شکاف ها و ترک های روی پوست خشک

سالمند باعث می شود. باکتری ها وارد پوست شده و سبب عفونت سطحی شوند. گال یک عفونت پوستی بسیار خارش آور است. که توسط کنه به وجود می آید.

افراد مسن اغلب دچار عفونت کرم حلقوی در ناخن ها و پوست، به ویژه در پاها می شوند. علائم عفونت کرم حلقوی عبارت است. از به صورت تغییر رنگ و ضخیم شدن ناخن ها ظاهر می شود.

تغییر در رنگدانه

  • کک و مک های پیری
  • اختلالات تاول زا
  • پمفیگوئید تاولی

 

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x