بیماری پارکینسون در سالمندان چیست؟

بیماری پارکینسون در سالمندان از شایع‌ترین بیماری‌ها پس از آلزایمر است. که در نتیجه اختلال در سیستم عصبی مرکزی بروز می‌یابد. گفته می‌شود. این بیماری بر حرکت تأثیر می گذارد. و در نتیجه علائم به تدریج شروع می شوند.

گاهی اوقات ممکن است. فقط با یک لرزش کوچک که به سختی قابل مشاهده است. شروع شود. اگرچه لرزش بدن در این شرایط شایع است. اما این اختلال معمولاً باعث سفتی یا کند شدن حرکت می شود.

بیماری پارکینسون چیست؟

بیماری پارکینسون که با نام (Parkinsons) نوعی اختلال حرکتی است. که در ارتباط با سیستم عصبی است. و می تواند توانایی انجام فعالیت های روزمره فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

این بیماری پیشرونده بوده است. و به تدریج با گذشت زمان بدتر می شوند. پژوهشگران همچنان به‌دنبال یافتنند. که علت ابتلا به پارکینسون چیست.

درعین حال دانشمندان به نقش ژنیتک و عوامل محیطی در ابتلا به این بیماری نیز توجه ویژه‌ای دارند.

در یک نگاه کلی، پارکینسون زمانی بروز می‌یابد که سلول‌های هسته‌های قاعده‌ای مغز از بین بروند. یا معیوب شوند.

این بیماری طیف وسیعی از مشکلات حرکتی و غیر حرکتی را با خود به‌همراه دارد. اگرچه علائم ابتدایی پارکینسون با نشانه‌های عادی پیری مشابهت دارد. اما با شدت یافتن نشانه‌ها در فرد است. که او را با مشکلات قابل توجهی در راه رفتن و حفظ تعادل مواجه می‌کند.

بیماری پارکینسون، عارضه‌ مرتبط با سن است. که هم در مردان و هم در زنان دیده می شود. اما مردان 50 % بیشتر از زنان به این بیماری مبتلا می‌شوند. که منجر به تخریب سیستم عصبی می‌شود.

سخن آخر 

  • آمار بدست آمده نشان می‌دهد. که بیش از 10 میلیون نفر در سراسر جهان با این مشکل زندگی می کنند.
  • اغلب افرادی مبتلا به این بیماری می شوند. علائم بیماری، مدتی بعد از 50 سالگی بروز پیدا می کند.
  • اما بیماری پارکینسون می تواند. افراد جوانتر را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
  • تقریباً 10٪ از موارد تشخیص بیماری پارکینسون است. که قبل از 50 سالگی اتفاق می افتد. که به این تشخیص ها در  بیماری پارکینسون شروع زودرس (یا شروع جوان) گفته می شود.
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x