بیماری پسوریازیس در سالمندان

بیماری پسوریازیس یکی از بیماری‌های پوستی است که واگیردار نیست. با وجود اینکه این بیماری خیلی رایج نیست. بیماری پسوریازیس با نام‌ صدف پوستی شناخته می‌­شود. این بیماری مادرزادی و است که به ژن افراد برمی­گردد. هنگامی که  کودک به ‌­دنیا می­‌آید این بیماری در او وجود دارد و با ایجاد وضعیت بروز پیدا می‌کند. از سوی دیگر شرایط پوستی مناسبی را برای خود ایجاد کنید. شما می توانید از راه درمان خانگی این بیماری را کنترل کنید. علائم آن از روی پوست ناپدید خواهد شد.

پسوریازیس

بیماری صدف پوستی یک بیماری پوستی خود ایمنی است. در این بیماری سیستم ایمنی بدن دستور تولید زیاد سلول پوستی به مغز را ارسال می­‌کند. در عملکرد درست، سلول­‌های مرده از روی پوست ریزش دارند و با سلول­‌های تازه و نو جایگزین می­‌شوند. اما در بیماری پسوریازیس میزان سلول پوستی جدید تولید شده بیشتر از تعداد سلول مرده­ای است. که از پوست جدا می­‌شود. در نتیجه این عملکرد بیماری پسوریازیس به­‌وجود می‌­آید.

شرایط نامناسب برای بیماری پسوریازیس

عواملی مانند عفونت­‌های پوستی، تحریک موضعی پوست مانند خارش بیش از حد، استعمال داروهایی که موجب تحریک این بیماری می­‌شود. آب و هوای خشک و سرد، استرس و استعمال الکل و سیگار می‌تواند در تشدید علائم این بیماری تاثیرگذار باشد.

انواع بیماری پسوریازیس

این بیماری با توجه به اینکه علائم آن انواع مختلفی دارد که عبارت است از:

ناخن

محل بروز علائم بیماری پسوریازیس روی دست یا پا می‌باشد. در وضعیت بیماری پسوریازیس ناخنی رنگ و فرم ناخن تغییر می­کند و رشد آن با مشکل روبه‌­رو می­‌شود.

پلاکی

این نوع پسوریازیس که از رایج ترین نوع از این بیماری است روی سطح پوست در جاهای مختلف بدن نمایان می­‌شود. از نشانه‌های این بیماری می‌توان به بروز لکه­‌های قرمز و ایجاد خشکی روی پوست که با خارش و گاها درد همراه است، اشاره کرد. این نوع لکه­‌های ایجاد شده روی پوست ضخیم هستند و با خارش این ناحیه لکه­‌های خون زیر این لایه سلولی ایجاد می­‌شود.

پسوریازیس خالدار

این نوع از بیماری در کودکان و نوجوانان شیوع بیشتری دارد. در پسوریازیس خالدار تکه­‌های خشک کوچکی در سراسر بدن ایجاد می­‌شود. بیشترین محلی که امکان دارد این لکه‌­ها دیده شود در ناحیه کف دست، پا و کف سر است. این لکه‌­های خشک، نازک هستند و بعد از مدتی از بین می‌­رود.

پسوریازیس معکوس

محل بروز این بیماری در ناحیه‌­ای از پوست است که دارای چین و چروک باشد. به­‌عنوان مثال؛ زیر بغل، زیر سینه، کشاله ران و نواحی اطراف ناحیه تناسلی بهترین محل برای ایجاد بیماری پسوریازیس معکوس است.

پسوریازیس کف سر

کف سر محل بروز این بیماری خواهد بود که می‌­تواند تا قسمتی از صورت و گوش را نیز درگیر نماید. اشخاصی که به این نوع از بیماری مبتلا هستند بیشتر دچار ریزش مو خواهند شد.

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x