تعویض پانسمان در منزل

تعویض پانسمان در منزل

در بیشتر مواردافراد بیمار جهت تعویض و یا انجام پانسمان به بیمارستان یا مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. در صورتی که فرد بیمار شرایط جهت انتقال به خارج از منزل را نداشته باشد، برای آن ها می‌توان از خدمات تزریقات وپانسمان در منزل استفاده کرد یکی از روش‌های بهبود ودرمان زخم انجام پانسمان است. هنگامی که شخصی به هر علتی صدمه میبیند و مجروح می شود. جهت درمان و بهبود زخم می توان از خدمات پرستاری، اعزام پزشک و انجام پانسمان و تزریقات در منزل بهره ببرد.

خدمات تعویض پانسمان

اگر چنین اتفاقی افتاد شما عزیزان می توانید از خدمات تزریقات در منزل برای زدن واکسن کزاز استفاده کنید. این واکسن برای جلوگیری از ابتلا به بیماری هاری استفاده می شود. شما عزیزان برای دریافت خدمات تزریقات و پانسمان در منزل می توانید در هر ساعت از شبانه روز با سرای آرامش آریا درتماس باشید. تیم ما در اسرع وقت بهترین خدمات را به شما ارائه می دهد.

 تعویض پانسمان در منزل

تعویض پانسمان در منزل به نظر کار راحتی است. در صورتی به درستی انجام نشود می تواند عوارض ناخوشایندی داشته باشد. چنانچه که بیمار به دلیل ناتوانی یا افزایش سن توانایی مراجعه به مراکز درمانی را نداشته باشد، می‌تواند از خدمات تزریق و تعویض پانسمان در منزل که توسط پرستاران متخصص و مجرب ارائه می شود بهره مند شود. بنابراین این کار تخصصی بهتر است بر عهده پرستار در منزل که دارای مهارت و تجربه کافی است باشد.

پانسمان ، نوعی محافظ است که به عنوان پوشش روی زخم قرار می‌گیرد.

فواید استفاده از پانسمان زخم عبارت است از:

  • کنترل خونریزی
  • سرعت بخشیدن در روند بهبودی زخم
  • جلوگیری از ورود میکروب به درون زخم
  • حفظ رطوبت و دما زخم
  • جذب تعریق در محل زخم جهت جلوگیری از ورود عفونت به خون

    پانسمان زخم بر اساس نوع صدمه و علت های ایجاد کننده متفاوت است. زخم‌ها از نظر نحوه پانسمان به دو نوع باز و بسته تقسیم می‌شوند. زخمهای بسته مانند:تاول ها تا وقتی که راهی برای خروج ترشحات یا خون نداشته باشند، به پانسمان نیازی ندارند. به این معنی که پانسمان کردن بیشتر برای زخم های باز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به علت اینکه امکان افزایش خونریزی و عفونت در آنها وجود دارد. از جمله زخم‌های باز می‌توان به بریدگی، پاره شدگی، زخم بستر، سوراخ شدگی، زخم های دیابت و… اشاره کرد.

    در  زخم‌های باز مشخص کردن  مرطوب یا خشک بودن محل جراحت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. پرستاری که  انجام  و تعویض پانسمان در منزل را بر عهده دارد، به صورت کامل با این موضوع آشناست و مهارت تشخیص زخم را دارد. زخم مرطوب به زخم‌های که  خونریزی و ترشح دارند می گویند. زخم‌ خشک، لایه‌ای از پوست مرده اضافه، اطراف محل آسیب دیده را می‌پوشاند. پانسمان زخم‌های خشک در روز یکبار انجام می‌شود. اما برای زخم‌های مرطوب و با توجه به نوع زخم، تا چندین بار در روز نیز تعویض پانسمان ضرورت دارد.

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x