تقویت حافظه سالمندان

با افزایش سن قسمت های مختلف بدن دچار تغییراتی می شود یکی از این تغییرات اختلال در به خاطر سپردن هر چیزی می باشد که این اختلال امکان دارد در هر سنی رخ دهد. اما در سنین بالا اشخاص بیشتر از آن ناراحت می شوند به علت اینکه فکر می کنند. نشانه زوال عقل و از دست دادن عملکرد ذهنی است.

عوامل تاثیر گذار بر تقویت حافظه سالمندان

عوامل بسیاری بر روی ابتلا اشخاص به آلزایمر تاثیر می گذارد، این عوامل عبارت است از:

  • فشار خون بالا: افزایش فشار خون بر روی کارکرد قلب و عقل تاثیر می گذارد به این صورت که اشخاصی که فشار خون بالایی دارند انتقال خون و مواد مغذی به اندام های حیاتی بدن با مشکل رو به رو می شود.
  • میزان تحصیلات: تحقیقات نشان می دهد که هر چه اشخاص بیشتر عمرشان را به تحصیل پرداخته باشند کمتر به بیماری فراموشی دچار می شوند.
  • فعالیت های مغزی: هر چه قدر بیشتر از مغز کار بکشید، ارتباط بین سلولی مغز بیشتر می شود و امکان ابتلا به بیماری آلزایمر کاهش می یابد.
  • ضربه به سر: وارد شدن ضربه در کودکی سبب می شود تا احتمال مبتلا شدن افراد به آلزایمر در بزرگسالی افزایش یابد.

نقش پرستار در مراقبت از سالمند آلزایمری

پرستار یک بیماری که با کمبود حافظه رو به رو است با انجام بعضی کارها و در نظر داشتن بعضی نکات می تواند نیازهای عاطفی و شادابی روح بیمار را تا حدودی برطرف بکند. محیط شخص سالمندی که به بیماری آلزایمر مبتلا است. باید محیطی آرام و بدون هیچ انرژی و رفتار آزار دهنده ای برای شخص باشد. در غیر اینصورت بیماری آلزایمر تشدید تر شده و شخص بیمار رفتاری تهاجمی از خود نشان خواهد داد.

نقش پرستار سالمند مبتلا به آلزایمر به شرح زیر می باشد:

  • پرستار با توجه به آموزش هایی که دیده است. بهتر می تواند خود را در جای شخص سالمند بگذارد و نیازهای او را بهتر تشخیص و برطرف بکند.
  • محیطی که شخص سالمند در آن راحت است را بهتر تشخیص میدهد.
  • امکانات و تجهیزاتی که شخص سالمند به آن نیاز دارد را پرستار فراهم می کند.

جهت تقویت حافظه به طور منظم معاشرت کنید

سازماندهی کنید

رژیم غذایی سالم داشته باشید

مدیریت بیماری های مزمن برای تقویت حافظه سالمندان

به یادگیری ادامه دهید

از تمام حواس خود استفاده کنید

خودتان را باور کنید

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x