تمیز کردن و بهداشت شخصی سالمندان

شیوه های متفاوتی برای سلامت آنها، مانند جلوگیری از مشکلاتی مانند: بیماریهای قلبی، ، مغز و اعصاب، کلیوی و کارهای جلوگیری مانند: واکسن، انجام معاینات دوره ای، و کلیه اعمال مراقبتی و پیشگرانه مربوطه همه می تواند ضامن سلامت و افزایش بهداشت فردی، شخص سالمند می شود. رفتارهایی که با هدف بهتر زیستن انجام می دهیم گامی است برای ارتقاء نحوه زندگی و کمیت عمر سالمندان.

آگاهی از علائم هشدار دهنده بهداشتی بزرگسالان در پزشکی واکنش به موقع و رسیدگی لازم در زمان هشدار باعث کاهش عوارض سوء ناشی از بعضی عارضه ها می گردد. این موارد امکان دارد شامل کاهش وزن غیر قابل توجیه، تغییر در عادات روده، تنگی نفس و سردردهای ناگهانی و… باشد .هم چنین معاینات منظم بدنی وانجام آزمایش های مربوطه  بخش مهمی از مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه در افراد مسن است.

بهداشت دهان و دندان:

مراقبت دندانپزشکی از جمله بخش مهمی از سلامت دهان و دندان است. به نکات روزانه در مورد مراقبت از دندان بپردازید و بدانید کدام علائم لزوم ارجاع به دندانپزشک را دارد.

مراقبت و بهداشت پوست :

پرستاری و نگهداری  دقیق از پوست می تواند به سالم ماندن پوست سالمند کمک کند. به توصیه های بهداشت و سلامت توجه کنید و خود را از آفتاب محافظت کنید. زمانی که در بیرون از منزل هستید ، لباسهای محافظتی بپوشید و استفاده از کرمهای  ضد آفتاب را فراموش نکنید .

مراقبت از ناخن:

نگهداری صحیح از ناخن بسیار مهم است. این مسئله ناخن های شما سالم باشد یا  به توجه ویژه ای نیاز دارید. نکات مربوط به نگهداری از ناخن ها را در نظر بگیرید ، از جمله نحوه تمیز نگهداشتن  و تمیز کردن ناخن ها و اینکه مرطوب کردن ناخن های شما می تواند مفید باشد. چنانچه ناخن های ضعیفی یا شکننده دارید ، کارهای متفاوت و محصولات مراقبت از ناخن را مدنظر داشته باشید

مراقبت از چشم:

معاینات منظم و دوره ای چشم می تواند به متخصص مراقبت چشم شما کمک کند تا در اصلاح یا انطباق با تغییرات بینایی و همچنین تشخیص مشکلات چشم در اولین مرحله به شما کمک کند. همچنین در بهداشت سالمندان  توجه و آگاهی از مشکلات بینایی مشترک در سن بالا ، از جمله مشکل در خواندن چاپ کوچک ، آب مروارید و گلوکوم بسیار نکته مهمی است.

خواب

جهت داشتن یک خواب مناسب باید نکاتی را توجه و نسبت به آنها آگاهی داشته باشید مانند: داشتن یک برنامه خواب.  اگر به فکر استفاده از روشهای ارتقاء کیفیت  خواب  خود هستید ، خود را به داشتن یک برنامه جهت خواب خود مقید کنید.

سلامت روان

یکی از مهمترین مباحث مطرح در دوران سالمندی سلامت روان می باشد. در نظر گرفتن احساسات ، افکار و رفتارهای خود در رابطه با هنجارهای فرهنگی و سایر معیارها از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x