خدمات پرستاری سالمندان

پرستار شخصی است که به صورت دائم یا موقت از شخص سالمند نگهداری می کند. و در انجام امور روزمره و رفع نیاز‌های شخصی و درمانی به سالمند کمک می‌کند. کار پرستاری از سالمند که در بیشتر موارد کاری تخصصی است را انجام میدهد. پرستار افراد مسن یکی از مشاغل مورد نیاز برای جوامع امروزی در کشورهای مختلفی است. این شغل در ایران با توجه به تغییرات در سبک زندگی و کاهش نرخ باروری، بیش از پیش حس می شود. بعضی از سالمندان، به علت کهولت سن و وضعیت جسمانی، نیاز به مراقبت های درست پزشکی دارند. یکی از خدماتی که توسط مراکز پرستاری ارائه می شود. پرستار سالمند در منزل است که کمک به در درمان بیماری های مزمن مانند: دیابت و فشارخون بالا و تنگی تنفس و هم چنین مشاوره به اعضای خانواده ی سالمند انجام می شود.

مراقبت از سالمند

در صورت نیاز به مراقب سالمند می توانید با سرای آرامش آریا تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید. کارشناسان ما در کوتاهترین زمان فردی ماهر و متخصص را به محل سکونت شما عزیزان اعزام می کنند.

وظایف پرستار در نگهداری از سالمند

پرستار سالمند افرادی که توانایی تصمیم گیری مستقل جهت انجام امورشخصی خود را ندارند کمک می کند تا زندگی راحت تری داشته باشند. از جمله وظایف پرستار سالمند عبارت است از:

  • مراقبت و نگهداری از سالمند: مهم ترین وظیفه ی که پرستار سالمند مراقبت از شخص مسن می باشد. به خصوص سالمندانی که به بیماری مزمن و یا خاد مبتلا هستند نیاز به مراقبت بیشتری دارند.
  • داشتن برنامه ی زمانی داروها و پیگیری درمان:یکی دیگر از وظایف پرستارپیگیری روند بهبود و درمان فرد می باشد. هم چنین لازم است میزان داروهای مصرفی و ساعت استفاده از آن ها را به یاد داشته باشد .
  • کنترل تغذیه ی سالمند: سالمندان به علت شرایط سنی و جسمانی خود بهتر است که از مصرف بعضی از غذاها خودداری کنند.پرستار وظیفه دارد که برنامه ی غذایی این فرد را بر طبق تجویز پزشکی شخص تنظیم نماید.
  • رسیدگی به امور سالمند: پرستار فرد مسن می توانند با اجازه ی خانواده ی سالمند فرد را به گردش و تفریح برده و در فضای خانه یا خارج از آن سرگرمی های موردعلاقه ی شخص سالمند را انجام دهند.
  • رسیدگی به نظافت و کارهای شخصی:بعضی از سالمندان که توانایی انجام امور شخصی خود را ندارند. این افراد می توانند از پرستار برای انجام این امور کمک بگیرند. از جمله این امور می توان به استحمام، دستشویی و شستشوی لباس و… اشاره کرد.

مهارت های پرستار سالمند

  • برقراری ارتباط موثر
  • همدلی
  • آشنایی با اصول مراقبت بهداشتی و اولیه
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x