خدمات پرستاری ویژه در منزل برای بیماران مبتلا به آلزایمر

بیماری آلزایمر به نوعی مشکل در نوع عملکرد مغز می‌گویند. که به مرور زمان توانایی های ذهنی بیمار را از کنترل خارج می‌کند. آلزایمر به طور معمول به مرور زمان به وجود می آید و پیشرفت می‌کند.. این بیماری از تخریب سلول‌های مغزی شروع می‌شود و باعث به از دست دادن مهارت‌های فکری و اجتماعی بیمار می‌شود. بیماری آلزایمر با گذشت زمان بدتر شده و میزان از بین رفتن مغز بیشتر می‌شود. اما سرعت این تحلیل در بیماران مختلف متفاوت است. بعضی از اشخاص در همان مراحل بیماری توانایی انجام فعالیت‌های روزمره خود را از دست می‌دهند. اما بعضی دیگر از اشخاص امکان دارد در مراحل بعدی بیماری با این مشکلات روبرو شوند.

آلزایمر رایج ترین شکل زوال عقل است. نشانه‌های آلزایمر با از دست دادن اطلاعات حافظه شخص مشخص می شود. حافظه موقت در دوران پیری آغاز می شود  و به‌تدریج با از دست دادن قدرت تشخیص زمان ، از دست دادن قدرت تکلم، گوشه‌گیری و سرانجام مرگ در اثر ناراحتی‌های تنفسی به پایان می‌رسد.

نشانه‌های بیماری آلزایمر

  • تغییر در حالت و رفتار شخص
    •نامشخص بودن زمان و مکان
    • تغییر در شخصیت شخص
    • ضعف بیان
    • اختلالات حافظه
    • جابجا گذاشتن وسایل
    • مشکلات در تفکر ذهنی
    • سختی در انجام کارهای عادی و روزمره
    • از دست دادن انگیزه و ناامید شدن

پرستاری از بیماران آلزایمری در منزل

مراقبت از بیماران آلزایمری نیاز به تخصص دارد. پس از تشخیص این بیماری مهم ترین هدف، کیفیت و سبک زندگی برای بیمار می‌باشد. پرستار بیمار آلزایمری باید وضعیت خوبی را برای شخص فراهم کند. محیط پرستاری بیمار بر روحیه فرد تاثیر مستقیمی دارد. به علت اینکه هیچ درمان قطعی برای بیماری آلزایمر پیدا نشده است. و بیمار تا زمان فوت به این بیماری مبتلا است.

تمام اعضای خانواده که با بیمار آلزایمری زندگی می‌کند. باید توانایی درک کردن رفتار های بیمار را داشته باشند و از نظر روانی رفتارهای شخص را پیش بینی کنند. محیط خانه ای که بیمار در آن مکان زندگی می‌کند را ایمن کنید. رفتار بیمار مبتلا به آلزایمر قابل پیش بینی نیست. در نتیجه امکان دارد بعضی از وسایل خانه با پیشرفت بیماریبسیار برای فرد خطرناک شود.

پرستار بیماران آلزایمری در منزل

پرستاراز ورود بیمار آلزایمری به مناطق خطرناک مانند: راه پله، بیرون منزل، انباری و پارکینگ مطمعن شود. پرستار بیمار آلزایمری باید تمام درهای موجود در خانه که امکان دارد. اشیا خطرناک در آنجا باشد را قفل نگه دارد. نکته بسیار مهم در استخدام پرستار بیماران آلزایمری در منزل، اعتماد داشتن به پرستار می باشد. زیرا امکان دارد شخص بیمار مدت زیادی را با پرستار در منزل تنها باشد و پیدا کردن شخص قابل اطمینان می تواند عملکرد بهتری در فرآیند بهبود بیمار داشته باشد.

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x