درمان قوز پشت در سالمندان

با گذر زمان و افزایش سن فرد، تغییرات جسمی و روحی بسیاری در اشخاصی دیده می­شود. این تغییرات می­تواند از سنین جوانی آغاز شود و در دوران پیری به اوج خود برسد. یکی از خصوصیات دوران سالمندی کاهش توانایی جسمی است که با سبک زندگی درست می­توان از آثار ازار دهنده آن کم کرد. به همین دلیل نیاز به مراقبت در این برهه از زندگی بیش­تر از دوره­‌های دیگر احساس می­‌شود. تاثیر بسیاری از عادات بد دوران جوانی در دوره سالمندی بروز پیدا می­کند.

قوز پشتی چیست؟

هر فرد در طول زندگی خود با افراد سالمندی مواجه می شوند که پشت آن­ها خمیدگی داشته باشد. قوز پشت می­تواند در سنین متفاوت در اشخاص به وجود آید. این یعنی گردی و برآمدگی در پشت اشخاص به وجود آید که معمولاً در زنان مسن بیش­تر مشاهده می‌­شود.

چندین نوع قوز وجود دارد که عبارت است از: چنانچه که با دمر خوابیدن این قوز اصلاح گردد، شخص دچار قوز وضعیتی است. اما اگر با خوابیدن این مشکل برطرف نشود، نوع قوز، ساختاری خواهد بود. قوز وضعیتی بیش­تر در بانوان و قوز ساختاری در آقایان بیش­تر دیده میشود.

منشا قوزها  متفاوت هستند. برخی از قوز­ها از زمان تولد همراه فرد است. که این مسئله نیاز به درمان سریع دارد تا از شدت یافتن و بروز آن در سنین بزرگسالی پیشگیری شود. اما نوعی دیگر از قوزها به علت سبک زندگی نادرست و نشستن­‌های اشتباه به وجود می آید.

از جمله عوامل موثر در ایجاد قوز سن شخص است. با افزایش سن، استخوان­ها دچار ضعف شده و در موارد زیادی سالمندان با پوکی استخوان روبه­‌رو می­‌شوند. قوز پشتی اگر که خفیف باشد. می­تواند باعث درد و مشکلات مشابه شود.

دلایل ایجاد قوز

قوز پشتی ارتباط بسزایی با پوکی استخوان دارد. این پوکی استخوان در اشخاص مسن می‌­تواند باعث شکستگی مهره‌­ها شود. این اتفاق در بانوان به طور معمول بیش­تر از مردان به چشم می­‌خورد. هم چنین بر آن پوکی استخوان می­‌تواند. سبب تضغیف مهره‌­ها در ستون فقرات نیز شود.

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x