دستگاه اکسیژن در کودکان 

شرایط مزمن تنفسی می‌تواند سبب کاهش بیش از اندازه اکسیژن در خون شود. هنگامی که این اتفاق بیفتد، هیپوکسمی می گویند. کودکان مبتلا به هیپوکسمی امکان دارد بعد از مرخص شدن از بیمارستان به انجام اکسیژن درمانی در خانه نیاز داشته باشند. دستگاه اکسیژن ساز به آن‌ها کمک می‌کند تا سطح طبیعی اکسیژن خون را حفظ کنند تا بتوانند سالم بمانند.

هیپوکسمی

هیپوکسمی علائمی مانند: تب، علامت یک بیماری زمینه‌ای است، نه خود بیماری. این می‌تواند ناشی از انواع وضعیت و بیماری‌ها باشد، نه فقط بیماری تنفسی. بعضی از بیماری‌های مزمن تنفسی که می‌توانند سبب کاهش اکسیژن خون شوند. عبارتند از:

دیسپلازی ریوی.

اختلالات تنفسی در خواب

بیماری سلول داسی شکل

فشارخون ریوی

بیماری مادرزادی قلبی

بیماری بینابینی ریه

کودکانی که مشکلات راه هوایی دارند

کودکانی که جهت تنفس به دستگاه تنفسی وابسته هستند

در صورت عدم درمان کاهش اکسیژن خون می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند:

  • تغذیه نامناسب
  • رشد ضعیف
  • خواب ضعیف
  • رشد ضعیف مغز
  • کاهش خطرناک ضربان قلب

استفاده از اکسیژن در منزل

نوزادانی که از نظر پزشکی پایدار هستند و والدین آن‌ها آموزش دیده‌اند می‌توانند با اکسیژن به منزل فرستاده شوند تا از هیپوکسمی جلوگیری شود. بودن در منزل و استفاده از دستگاه اکسیژن در کودکان هم جهت سلامت عاطفی فرزند و هم برای خانواده مفید است. پرستاری از نوزاد در منزل همچنین به کاهش هزینه‌های پرستاری های بهداشتی کمک می‌کند.

برای مصارف خانگی، بیشتر نوزادان اکسیژن را از طریق لوله بینی، لوله کوچکی که در سوراخ‌های بینی نوزاد قرار می‌گیرد و در اطراف سر محکم می‌شود، دریافت می‌کنند. در افراد کمی از نوزادان، اکسیژن از طریق لوله‌ای در گردن به نام تراکئوستومی، دستگاه فشار مثبت مداوم راه هوایی  یا دستگاه تنفس مصنوعی تحویل داده می‌شود.

پزشک میزان اکسیژن مورد نیاز برای دستگاه اکسیژن در کودکان را برای شما توصیه می‌کند.

سیستم‌های اکسیژن‌رسانی خانگی

سه نوع اصلی سیستم اکسیژن‌رسانی در خانه استفاده می‌شود، از جمله:

گاز فشرده

اکسیژن مایع

دستگاه اکسیژن خانگی

 

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x