روشهای کنترل درد بیمار در منزل

درد، یک روش پیچیده جهت هوشیاری ما نسبت به صدمه محیطی است. این احساس شاید به نظر کلافه‌کننده باشد، اما در حقیقت وجود آن برای بدن ضروری است. مانند اینکه یک عامل صدمه زا مثل لبه تیز چاقو در حال فرو رفتن به بدنتان است. یا در اثر یک عامل عفونی، عفونت به بافت‌های درونی‌ انتقال پیدا کرده است. در این شرایط اگر احساس درد نکنید، امکان هرگز متوجه صدمه بافتی نشوید تا زمانیکه اعضای بدن دچار صدمه جدی شده‌اند.

روشهای کنترل درد بیمار در منزل

در حقیقت درد، نوعی هشدار جهت آگاه‌سازی ما از وجود یک عامل آسیب‌زا است. اما زمانی که از این مشکل آگاه شویم و درصدد رفع آن برآیم، درد تنها احساسی بیهوده و آزاردهنده محسوب می‌شود که باید راه کنترل آن را بیاموزیم.

مدیریت درد

درد زیاد می‌تواند سلامت فرد را به خطر بیندازد و او را از انجام فعالیت‌های زندگی بازدارد. روند کنترل و کاهش درد جهت درمان و بهبود کیفیت زندگی را مدیریت درد می‌نامند. روش درمانی جهت رفع درد مزمن یا حاد که کیفیت زندگی را تحت تاثیر داده و در عین درمان عامل صدمه زا، امکان فعالیت معمول را به شخس می‌دهد.

درد حاد، دردی است که به صورت ناگهانی و در اثر یک عامل صدمه زا مانند: جراحی، عفونت، ضربه و شکستگی استخوان ایجاد می‌شود و چنانچه به موقع درمان نشود. درد مزمن و طولانی مدت را در پی خواهد داشت. شناخت علت، میزان و موقعیت درد کمک می‌کند بتوانید بهترین روش مدیریت درد در منزل را پیدا کنید و آن را جهت بهبود حال شخص به کار گیرید.

شیوه های مدیریت درد در منزل

روشهای مدیریت درد در مورد انواع درد فیزیولوژیک، نوروپاتیک، التهابی و… متغیر است. گاهی جهت مدیریت درد در منزل باید چند روش به طور همزمان مورد استفاده قرار گیرد. روش‌های مدیریت درد در منزل عبارت است از:

بیوالکتریک

درد، از جمله احساساتی است که در پی دریافت پیام حسی از یک محرک صدمه زا ایجاد می‌شود. می‌توان به وسیله مختل کردن این جریان الکتریکی، درد را کنترل کرد. روش بیوالکتریک، یک روش موثر اما موقت برای بهبود درد است.

دارو درمانی

جهت کنترل درد پس از جراحی در منزل، رفع تورم و التهاب و همچنین کاهش دردهای عضلانی، از انواع مسکن استفاده می‌شود.

فیزیوتراپی

تمرین درمانی نیز در برخی مواقع می‌تواند بهبود دهنده درد بیماران باشد. تمارین ذهنی جسمانی

تکنیک‌های خاص درمان، این ارتباط را به نفع خود به کار بگیریم و با روش‌هایی چون مدیتیشن از طریق روح، قدرت جسمانی را افزایش دهیم.

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x