روش های فیزیو تراپی در منزل

وقتی که برای درمان مشکلات و بهبود درد خویش به فیزیوتراپ مراجعه می کنید. کارشناس برای درمان مشکلات شما از روش های فیزیوتراپی در منزل متفاوتی استفاده می کند. از جمله روش های فیزیوتراپی در منزل عبارتند از:

روش های دستی

تکنیک های دستی یکی از مهمترین روش های فیزیو تراپی است و بیشتر برای کاهش درد مشکلات عضلانی  و استخوانی استفاده می شود.

روش های دستی  اثراهای(مکانیکی،فیزیولوژی روی اعصاب، شیمیایی و روانی )دارد.

سرما درمانی(کمپرس یخ)

کمپرس یخ را معمولا فیزیوتراپیست‌ها جهت بهبود و درمان نواحی  که درد و التهاب دارد استفاده می‌شود. و به صورت معمول در خوله ی مرطوب پیچیده می شود و روی ناحیه مشخص قرار می گیرد .که می تواند باعث کاهش درد و از بین بردن التهاب و کاهش تورم شود

استفاده ازکیسه آب گرم:

فیزیوتراپیست‌ها معمولا کیسه‌های آب گرم را جهت درمان و بهبودانقباض ماهیچه ها و هم

چنین افرادی که دچار کشیدگی عضلات و یا آرتروز هستند استفاده می کنند.

استفاده از امواج فروصوت:

دستگاههایی که امواج فروصوت تولید می کنند مانند:سونوگرافی و… می تواند به درمان و بهبود بیمار کمک کند. این امواج جهت درمان و بهبود بسیاری از بیماری ها به ما کمک می کند. امواج فروصوت عبارتند از:

ﻓﻮﻧﻮﻓﻮﺭﺯﻳﺲ

ﻓﻮﻧﻮﻓﻮﺭﺯﻳﺲ با کمک امواج دارو به زیر پوست و بافت رانده می شود.که در این روش فیزیوتراپیست ژل دارویی که معمولا ضد التهاب است روی قسمت آسیب دیده زده می شود و بعد از آن از دستگاه برای نفوذ بیشتر استفاده می شود.

الکتروتراپی با تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست (تنس

)

با استفاده از جریان الکتریسیته جهت کاهش درد والتهاب استفاده می شود.. این سیگنال الکتریکی در اصل سیگنال عصبی درد را که از ناحیه آسیب‌دیده به اعصاب  ارسال می‌شود، مختل می‌کند و در این صورت بیمار درد کمتری را احساس می‌ کند.

نور درمانی

به این معنی است که با استفاده از لیزر و دیودهای نور، جهت بهبود و درمان ترمیم در بافت‌های آسیب‌دیده است. لیزر با یک طول موج مشخص به بافت بدن تابیده می شود و این طول موج به روند درمان بیمار سرعت می بخشد.

نوار کینزیولوژی

در این روش درمان با استفاده از یک پارچه جهت کاهش درد والتهاب  یا افزایش گردش خون و هم چنین تسهیل در عملکرد بافت های عضلانی استفاده می شود.

 

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x