سیستم اکسیژن ساز صنعتی

اکسیژن ساز صنعتی مهم‌ترین اجزای سیستم‌های سرمایش تراکمی هستند. متراکم کننده‌ها یا کمپرسورها یک نوع دستگاه مکانیکی هستند که با کم کردن حجم گاز سبب افزایش فشار می‌شوند. در واقع به این صورت است که کمپرسورها با استفاده از انرژی مکانیکی، سیالات را به درون خود می‌کشند و آن‌ها را فشرده می‌کنند.

وظیفه اصلی دستگاه اکسیژن ساز صنعتی 

وظیفه اصلی آن جدا کردن گاز اکسیژن از بین عناصر سازنده هوا می باشد. به عبارت دیگراین دستگاه اکسیژن موجود در هوای اطراف را متراکم و فشرده سازی می کند. سپس با فشار مناسب و قابل تنظیم ارائه می دهد. دستگاه اکسیژن ساز در مدل طراحی، تولید و به بازار عرضه می گردد. ثابت و قابل حمل مدل های این دستگاه پر کاربرد می باشد. مدل ثابت این دستگاه اغلب در کارگاه ها، کارخانجات و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. مدل پرتابل یا قابل حمل دستگاه های اکسیژن ساز برای مشاغلی که به صورت سیار کار می کنند مناسب است

انواع اکسیژن سازهای صنعتی

در صنایع گوناگون از اکسیژن سازهای متفاوتی استفاده می‌شوند. کمپرسورهای جابه‌جایی، کمپرسورهای دورانی، کمپرسورهای مارپیچی، کمپرسورهای دینامیکی، صنعتی از رایج‌ترین دستگاههایی هایی هستند که در صنایع مختلف از آن‌ها استفاده می‌شود.

اکسیژن ساز صنعتی چیست؟

این دستگاه به وسیله پمپ مخصوصی که در آن قرار دارد هوای موجود در اتاق را به داخل خود می‌کشد و با جدا کردن اکسیژن از هوای مکیده می شود. اقدام به تولید گاز اکسیژن می‌کند. چنانچه بخواهیم به صورت دقیق‌تر عملکرد دستگاه اکسیژن ساز را بررسی کنیم. باید بگوییم. در واقع پس از مکیده شدن هوا به داخل دستگاه، هوا از محفظه‌های حاوی پودر زئولیت عبور داده می‌شود. پودر زئولیت با جدا کردن گاز اکسیژن بیست و یک درصد، آن را به داخل یک محفظه دیگر منتقل می‌کند. ژنراتورهای اکسیژن، یک دستگاه جایگزین مناسب و اقتصادی به جای منابع اکسیژن سنتی هستند. کمپرسور های اکسیژن ساز یکی از مهم‌ترین اجزای دستگاه‌ های اکسیژن ساز هستند که فشار هوا را بالا می‌برند.

 

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x