ضعف بدن در سالمندان

دوران میانسالی به طور معمول به عنوان آخرین دوره از زندگی هر شخص، با تغییرات و مسائل زیادی همراه است. در این دوره سالمندان به اندازه دوران جوانی خود توانمندی ندارند و ضعف بدن در افراد مسن نشانه های بیشتری از خود نشان می‌دهد. این افراد به طور معمول در دوران پیری با بیماری­ های متفاوتی روبه‌­رو می‌شوند و امکان دارد وضعیت زندگی برای آن­ها سخت شود که سبب نارضایتی بیشتر سالمندان میشود.

جهت اطلاع بیشتر در این زمینه می توانید مقاله بیماری‌های شایع سالمندان را مطالعه کنید.

با توجه به نوع سبک  زندگی و وضعیت شغلی هر شخص، این تغییرات متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی تحلیل عضلانی و و ضعف بدن در بیشتر سالمندان دیده می‌شود. اکثز سالمندان امکان دارد توانایی انجام کارهای روزمره خود را نباشند و نیاز به پرستار ویژه‌­تری داشته باشند. به همین علت نیاز است تا شرایط این اشخاص به صورت منظم توسط پزشک متخصص بررسی شود.

ضعف بدنی

جهت افراد مسن این موضوع بسیار اتفاق میافتد که بخواهند عضله خود را تکان دهند اما نوانایی انحام آن را نداشته باشند. این موضوع ناشی از ضعف بدن و کاهش قدرت عضلانی است. سالمندان به علت کهولت سن یا غلت هایی مانند خستگی نیز امکان دارد با این مشکل روبه‌رو شوند. البته در این وضعیت ضعف بدن و کاهش قدرت عضلات موقتی است. اما در وضعیتی که این مسئله دائما رخ می‌دهد، می‌تواند به عنوان نشانه‌ای از اختلال و ضعف در عمکلرد اعصاب محسوب شود.

ضعف بدن می‌تواند علامتی از بیماری‌های مختلف باشد. سکته های مغزی یکی از جدی­ترین مشکلاتی است که با ضعف بدن همراه می‌شود. در این شرایط باید حتما هر چه سریع­تر به پزشک متخصص مراجعه شود. چرا که با از دست دادن زمان، فرد حواس و عملکرد صحیح خود را نیز از دست می‌دهد.

علت ضعف بدن در سالمندان

بیماری های متفاوتی سبب کاهش آمادگی جسمانی در سالمندان می‌شوند و قدرت فیزیکی آن­ها را کاهش می‌دهند. از دلایل رایج ضعف بدن در سالمندان می­توان به کاهش توده عضلانی و تراکم استخوان در آن­ها اشاره کرد. در این اشخاص به صورت معمول قلب و ریه‌ها نیز نمی‌توانند مانند قبل فعالیت داشته باشند. بافت بدن دچار تحلیل، هدر رفتن و آتروفی می‌شود. اکثر سالمندان دچار پرخوابی می‌شوند و این مسئله به مرور زمان می‌تواند باعث ضعف بدن و تحلیل رفتن قدرت عضلات در آن‌ها شود.

افراد سالمند به صورت معمول به علت بیماری های متفاوت، در عملکرد اعصاب خود مشکل دارند. به این ترتیب امکان دارد ارتباط صحیحی بین مغز و عضلات صورت نگیرد. در نتیجه این اتفاق بدن دچار ضعف عملکردی شده و فعالیت صحیحی ندارد. این صدمه به اعصاب علاوه بر کهولت سن می‌تواند علت دیگری مانند سوختگی نیز داشته باشد.

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x