علت انواع زگیل در سالمندان

زگیل این  توده های کوچک و غیر سرطانی هنگامی ظاهر می شوند که پوست به یکی از ویروس های بسیار خانواده ویروس پاپیلومای انسانی آلوده شده است. این ویروس سبب رشد سلول های اضافی می شود. که باعث می شود لایه بیرونی پوست در آن نقطه ضخیم و سخت شود. در حالی که زگیل ها می توانند در هر نقطه ای از پوست رشد کنند. به احتمال زیاد شما زگیل را روی دست یا پا بیشتر مشاهده می شود. نوع زگیل بستگی به محل و ظاهر آن دارد.

از آنجا که سیستم ایمنی بدن هر شخص به طور مختلفی به ویروس واکنش نشان می دهد. هر شخصی که با این ویروس تماس پیدا کند دچار زگیل نمی شود. اما چنانچه به روشی به پوست صدمه وارد شود. امکان دارد راحت تر ب این ویروس درگیر شوید . به همین علت است که اشخاصی که بیماری مزمن پوستی دارند. مانند: اگزما ، یا افرادی که ناخن های خود را می جوند بیشتر مستعد مبتلا شدن به زگیل هستند.

نحوه انتقال زگیل

زگیل ها بسیار رایج هستند و به طور عمده از طریق تماس مستقیم با پوست منتقل می شوند ، مانند هنگامی که زگیل ها لمس شوند و سپس ناحیه دیگری از بدن با همان دست آلوده لمس گردد . همچنین امکان دارد زگیل با ابزاری مانند حوله یا تیغ که روی بدن شخص مبتلا یا بدن دیگران استفاده شده است. پخش گردد . زگیل ها پوست مرطوب و نرم یا صدمه دیده را دوست دارند.

زگیل معمولی

این رویش های گوشتی رنگ اغلب در پشت دست ها ، انگشتان ، پوست اطراف ناخن ها و پاها وجود دارد. آنها به طور معمول کوچک هستند و به شکل برآمدگی های سخت و سفت طاهر می شوند.
میخچه کف پا

برخلاف دیگر زگیل ها ، فشار ناشی از راه رفتن و ایستادن سبب رشد آنها در پوست می شود. امکان دارد فقط یک میخچه یا یک خوشه از میخچه  داشته باشید. از آنجا که میخچه ها صاف ، محکم و ضخیم هستند ، به راحتی می توان آنها را با پینه کف پا اشتباه گرفت.

زگیل های صاف

جنبه مثبت این زگیل ها کوچکتر بودن آنها  و نرم تر بودن از انواع دیگر است. آنها تمایل دارند در تعداد زیادی رشد کنند. زگیل های صاف به طور معمول روی صورت کودکان ، نواحی ریش مردان و پاهای زنان ظاهر می شوند.

زگیل های نخی شکل

این زگیل ها که سریع رشد می کنند. شبیه نخ هستند و گاهی اوقات مانند برس های ریز هستند.

زگیل ناحیه تناسلی

این نوع زگیل از طریق رابطه جنسی با فرد آلوده منقل می شود.

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x