فیزیوتراپی در منزل

در صورتیکه بیمار هستید و یا در منزل بیماری دارید و نیاز است جهت بهبودی بیماری شما و عزیزانتان باید فیزیو تراپی انجام دهید. اما به علت کمبود وقت و یا مشکلات جسمانی نمی توانند به مراکز درمانی مراجعه کنید. شما می توانید از خدمات فیزیوتراپی در منزل که توسط موسسه ی سرای آرامش آریا به شما عزیزان ارائه می شود، استفاده کنید.

در اولین دیدار فیزیوتراپیست چه کارهایی را انجام می دهد؟

کارشناس فیزیوتراپ وضعیت بیمار را در اولین دیدار بررسی خواهد کرد. این بررسی شامل سوابق پزشکی و مشکلات جسمانی خواهد بود.که پس از  بررسی شرایط کارشناس برنامه ای جهت درمان بیمار را به صورت منظم می چیند.فیزیوتراپی در منزل سبب می شود که فرد بیمار تمامی برنامه های فیزیوتراپی خود را در منزل انجام دهد. بیمار دیگر نیاز رفت و آمد به مراکز درمانی ومطب پزشک را ندارد.در جلسه ی اول فیزیوتراپی در منزل چند نفر از اعضای خانواده در کنار فرد بیمار حضور دارند تا از برنامه های فیزیوتراپی مطلع شوند و این برنامه ها را با بیمار تمرین کنند.

انتخاب مکان مناسب برای انجام فیزیو تراپی در منزل:

انتخاب مکان مناسب جهت انجام فیزیو تراپی در منزل نکته ی حائز اهمیتی است. محل انجام فیزیو تراپی در منزل باید دارای دمای مناسب و محیطی روشن باشد هم چنین فضا به گونه ای باشد که جابه جا شدن و تمرینات به راحتی انجام شود . کارشناس باید تمامی وسایل خود را به منزل بیمار ببرد .محیطی که خدمات فیزیوتراپی در منزل انجام خواهد شد بسیار اهمیت دارد ، برای فیزیوتراپی در منزل سعی کنید بهترین محل از خانه را انتخاب کنید. این محل باید کاملا روشن و دارای دمای مناسب باشد. محلی که فیزیوتراپی انجام می شود باید وسیله های تیز و خطرناک خارج شوند. تا در صورتیکه بیمار تعادل خود را از دست بدهد در صورت افتادن بر روی زمین آسیبی به او وارد نشود.

برقراری آرامش و سکوت در محیط  منزل

در  زمان انجام تمرینات بهتر است سکوت در محیط برقرار باشد.زیرا اگر فردی و یا حیوان خانگی در محیط باشد می تواند به فرد بیمار و یا کارشناس فیزیوتراپیست استرس وارد کند. تلفن خود را خاموش کنید و یا روی حالت بی صدا بگذارید تا کارشناس فیزیوتراپیست بتواند روی کار خود تمرکز کند.

تمرینات فیزیوتراپی خود را یاد داشت کنید.

در اکثر موارد کارشناس فیزیوتراپیست یک سری برنامه های تمرینی را به فرد بیمار می دهد که باید این تمرینات را در روز انجام دهند که در روند درمان و بهبودی فرد را سریعتر می کند.

فیزیوتراپی بیمار سکته مغزی

سکته مغزی مشکلی است که به علت پارگی و یا انسداد بعضی از عروق مغزی به وجود می آید که سبب نارسایی خون به مغز می شود و درنتیجه اکسیژن به مغز نرسد.فیریو تراپی بعد از سکته مغزی به فرد کمک می کند به توانایی های خود قبل از سکته مغزی برسند. سکته مغزی در افراد می تواند عارضه های مختلفی داشته باشد. مانند: ناحیه آسیب دیده در مغز، پنج نوع ناتوانی در پی سکته مغزی ایجاد می شود: اختلال در دریافت احساسات،اختلال در انجام حرکت، ، اختلال در درک و فهم زبان.

فیزیوتراپی زانو

فیزیوتراپی بیمارانی  که از درد زانو رنج می برند برای انجام فیزیوتراپی زانو باید مشکلات دقیق بیمار بررسی شود تا کارشناس فیزیوتراپیست  بتواند بهترین برنامه وتمرینات را جهت بهبود و درمان بیمار را بچیند.

بررسی زانو:

  • ارزیابی پرونده بیمار
  • بررسی توانایی زانو
  • تست تعادل
  • غربالگری حرکت عملکردی
  • بررسی دامنه حرکت
  • تست های ارتوپدی
  • لمس نقاط دردناک

شما می توانید برای انجام فیزیوتراپی در منزل در هر ساعت از شبانه روز با موسسه سرای آرامش آریا  تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت برای شما متخصص حوزه مربوطه اعزام شود.

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x