ماشین اکسیژن ساز

هنگامی که سخنی از واسطه های تأمین اکسیژن جهت یک بیمار به میان می آید ، اکثر افراد به یاد کپسول های اکسیژن یا همان دراگرهای فولادین با ظاهری مانند کپسول آتش نشانی می افتند که با عبور دادن اکسیژن موجود در دل خود از پیچ و تاب های فیلترهای مختلف ، آن را به دستگاههای تنفسی کاربر خود می رساند.

چنانچه این محصولات بسیار کاربردی بوده و از زمان پیدایش خود تا همین امروز جان میلیون ها انسان را نجات داده‌ است. اما حقیقتی که در خصوص آن ها وجود دارد این است که در موارد بسیاری در جایگاهی که باید ، مورد استفاده قرار نمی گیرند .

هم چنین ابعاد ناموزون ، غیر ممکن بودن حمل بعضی از مدل های آن ، کاربری سخت آن جهت بعضی سالمندان یا اشخاص ناتوان ، قیمت بالایی دارد. همچنین هزینه های شارژ پرتکرار آن باعث می شود تا استفاده از این محصولات تنها به علت کمک به تنفس بیماری که هوشیار است زیاد منطقی به نظر نرسد .

اکسیژن ساز

دستگاه های اکسیژن ساز ، وسایلی کمک تنفسی ویژه بیماران خانگی هستند. که اکسیژن اولیه خود را از هوای محیط دریافت کرده و با عبور دادن نیتروژن موجود در هوا و نگه داشتن اکسیژن آن ، این گاز استنشاقی را تولید می نماید .

اکسیژن سازها برای چه افرادی مفید است؟

به صورت کلی هر بیماری که از ناراحتی های تنفسی رنج می برد می تواند به یکی از کاربران این محصولات تبدیل شود. اما مبتلایان به آمفیزم ، بیماران دارای مشکلات مزمن ریوی،پونومونی ، قلبی و همه افرادی که اکسیژن خونشان از حد استاندارد کمتر است. بیش از سایرین به این محصولات نیاز دارند .

این دستگاه با توجه به گنجایش و منبع تغذیه خود توانایی فعالیت از یک ساعت تا یک شبانه روز را دارند. که میزان دقیق مصرف آن توسط دکتر معالج هر شخص مشخص می شود. در همین رابطه طبیعیست که نمونه های پرتابل به واسطه داشتن منبع تغذیه و کمپرسوری کوچکتر ، قادر به تولید اکسیژنی کمتر و نگهداری از آن در زمان کوتاهتری می باشد .

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x