مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی

 

خدمات درمان در منزل جهت بیمارانی که به بستری شدن در بیمارستان احتیاج ندارند. یک ایده بسیار مناسب است که درمان در منزل را ممکن می کند. همچنین جهت بیمارانی که بیماری طولانی مدت یا عارضه‌های شدید دارند. شرایط فراهم شده تا بتوانند در محیط منزل خود بهبود یابند.

خدمات پزشکی

در جامعه امروزه و با توجه به شیوع گسترده بیماری ها، خدمات درمانی و پزشکی در منزل با پیشرفت بسیار قابل توجهی همراه بوده است. در نتیجه اکثر افراد حتی هنگامی که به بیماری خاصی ندارند به منظور انجام معاینات، بررسی علائم، روتین‌های پزشکی و حتی انجام آزمایشات پزشکی از خدمات پزشکی در منزل استفاده می‌کنند.

اما اکثر از بیمارانی که مایل به بستری در بیمارستان نیستند یا به آن احتیاجی ندارند، می‌توانند پرستار یا پزشک در منزل را استخدام کنند. همچنین بعضی بیماران در وضعیت بد بیماری هر روز مجبور می‌شوند جهت دریافت خدمات پزشکی در شرایطی مانند: ترافیک، شلوغی مطب یا انتظار برای ویزیت پزشک قرار گیرند و ممکن است شرایط بیمار را وخیم‌تر کند. کلیه ی خدمات پرستاری، فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی و … با خدمات درمان در منزل سرای آرامش آریا ممکن می‌شود.

فواید دریافت خدمات درمانی در منزل

کاهش خطر مبتلا شدن به عفونت‌ها

با حضور پرستار در منزل، بیمار به مدت طولانی در بیمارستان یا مراکز درمانی نمی‌ماند و از قرارگیری در معرض عفونت‌های بیمارستانی حفظ می‌شود.

تسریع در بهبودی بیمار

به طور معمول در بیمارستان‌ها بیماران زیاد هستند، پرستاران نمی‌توانند به خوبی از شخص پرستاری کنند و خدمات باکیفیت ارائه کنند. اما با ارائه خدمات پزشکی در منزل پرستار هر شخص منحصر به فرد است و تمام احتیاجات بیمار مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین به علت بیمار در فضای منزل، نیازهای روحی او نیز مورد توجه قرار می‌گیرد و سرعت بهبود بیماری افزایش می‌یابد.

درمان در محیط منزل

بیماران می‌توانند از محیط شلوغ مطب‌ها و بیمارستان‌ها دور بمانند و حتی با بستگان خود ملاقات مداوم داشته باشند. این شرایط امکان بهبود سریع‌تر را برای بیمار فراهم می‌کند.

کاهش هزینه ها

با استفاده از خدمات پزشکی در منزل هزینه‌های اضافی مثل بستری در بیمارستان، رفت و آمد و … حذف می‌شوند. بنابراین برخلاف تصور عموم، مراقبت از بیمار در منزل با کاهش هزینه‌ها همراه است.

 

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x