مراقبت از سالمند مبتلا به پارکینسون:

اگرچه بیماری پارکینسون در سالمندان قابل درمان نیست ، اما داروها ممکن است به طور قابل توجهی علائم بیماری را بهبود ببخشند. گاهی اوقات ، پزشک ممکن است جراحی را برای تنظیم مناطق خاصی از مغز و بهبود علائم بیماری پیشنهاد دهد.

اگر فرد یا افراد مبتلا به بیماری پارکینسون سالمندان دارید، پیشنهاد می کنیم برای بهبود و جلوگیری از تشدید علائم بیماری این اشخاص، حتما نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • برای بهبود و درمان پارکینسون بهتر است از یک کادردرمانگر برای ارائه توصیه های مفید، تمرین ها و روش های تخصصی برای رشد فعالیت های فیزیکی فرد استفاده شود.
  • گفتار درمانگر می تواند مشکلاتی که در بخش ضعف عضلات و صحبت کردن وجود دارد را بهبود بخشد.
  • بهتر است حتما از یک مشاور تغذیه برای ارائه برنامه غذایی، نوشیدنی و تعیین رژیم غذایی فرد سالمند استفاده شود.
  • بهتر است برای سالمندانی که به این مشکل دچار هستند،  بیشتر وقت بگذارید و آن ها را به فعالیت های روزمره تشویق نمایید.
  • محیط اطراف را برای فرد بی خطر کنید.
  • برای بهبود فرد، یک برنامه دارویی منظم در نظر بگیرید.
  • بهتر است برای تقویت ذهن وی، بازی های فکری، ورزشی و حرکتی را با او تمرین کنید

سخن آخر در مورد مراقبت از سالمند مبتلا به پارکینسون

همه می‌دانیم، سالمندان از گوهرهای ناب روزگار هستند که وجودشان در هر خانه‌ای مایه آرامش و برکت است. در عین‌حال به سبب کهولت سن، این افراد در معرض ابتلا به انواع بیمار‌ی‌ها نیز هستند.

بیماری پارکینسون یکی از بیماری‌هایی است که طیف وسیع علائم آن زندگی سالمند مبتلا را به شدت متأثر از خود می‌سازد. اگرچه این بیماری درمان قطعی ندارد، اما مراقبت اصولی و صحیح از بیمار می‌تواند، کیفیت زندگی سالمند و سرپرستان او را افزایش دهد.

 علائم بیماری پارکینسون در سالمندان شامل دو بخش کلی یعنی علائم فیزیکی و علائم روانی می شود که مهم ترین این علائم در بخش فیزیکی شامل لرزش دست و اندام های مختلف بدن به خصوص در هنگام استراحت، عدم حفظ تعادل و در بخش علائم روانی شامل زوال عقل، تغییرات شناختی، افسردگی و خستگی هستند.

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x