مراقبت از پوست در سالمندی

بیماری پوستی در سالمندان یکدفعه ایجاد نمی شوند و اشخاص باید از دوران جوانی مراقبت از پوست را آغاز کنند. عواملی که در سلامتی پوست و پیشگیری از مشکلات پوستی مؤثر هستند شامل:

حفاظت از پوست در برابر نور خورشید

کمتر قرار گرفتن در معرض نور خورشید. به این معنا نیست که از منزل انه خارج نشوید.  باید حداقل با محافظت بیشتری در معرض آن قرار بگیرید. آفتاب یکی از دلایل اصلی چروک،لک پوستی سرطان و خیلی از بیماری پوستی دیگر است.
پس در زمان قرار گرفتن در معرض آن موارد زیر را رعایت کنید:

  1. تلاش کنید در تابستان از ساعات 10 صبح تا 4 بعد از ظهر از آفتاب دور بمانید.
  2. از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و آن را تمدید کنید.
  3. از لباس های پوشیده، کلاه آفتابی و دستکش استفاده کنید.
  4. قرار گرفتن در معرض آب و آفتاب به صورت همزمان می تواند. سبب آفتاب سوختگی شود، پس زمانی که در دریاچه، دریا، استخر و یا اقیانوس هستید. مراقب پوست خود باشید.

عدم استعمال سیگار

از جمله مواردی که به پوست سالمندان صدمه می زند. مصرف سیگار است. مصرف سیگار چروک پوست را افزایش می دهد. و آن را پیرتر نشان می دهد. علت این اتفاق تأثیرسیگار برکلاژن و  پوست است. هم چنین خطر مبتلا شدن به سرطان های پوستی بخصوص سرطان پوست را افزایش می دهند. در نتیجه چنانچه سیگاری هستید. اما سلامت پوست. اهمیت بیشتری دارد. پس باید سیگار را ترک کنید.

تغذیه سالم

تغذیه سالم تأثیر زیادی روی سلامتی اشخاص دارد. سلامت پوست نیز تا حد زیادی می تواند وابسته به تغذیه باشد. مصرف سبزیجات، غلات، پروتئین های بدون چربی و مصرف مایعات نیز روی سلامت پوست تأثیر می گذارند.

کنترل استرس

تمامی اشخاص استرس را در زندگی خود تجربه می کنند. اما جهت سلامت جسم و روان باید آن را کنترل کرد. درصورتی که سالمند استرس زیاد را تجربه کند. علاوه بر مشکلات جسمی و روانی باید منتظر مشکلات پوستی نیز در او باشید.

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x