مراقبت های بعد از عمل پروستات در منزل

پروستات غده‌ای در لگن آقایان است که در قسمت جلوی مثانه و مجاری ادراری قرار دارد. چنانچه سایز پروستات برای جراحی بسته یا تراشیدن مناسب نباشد و بزرگ باشد یا اینکه پروستات با هر سایزی توده سرطانی باشد. در این مواقع جراحی پروستات به شیوه باز یا با برش انجام می شود. اما این دو جراحی بسیار با هم تفاوت دارند و هر کدام نیازمند پرستارهای به خصوصی پس از جراحی می باشند. جراحی پروستات باز نوعی جراحی جهت برداشت این غده است که به شیوه های متفاوت و به وسیله پزشک اورولوژیست انجام می شود.

جراحی پروستات باز :

در صورت داشتن سرطان پروستات هدف اصلی، خارج کردن بافت سرطانی است. در صورت حجیم شدن پروستات، هدف جراح بازگرداندن جریان نرمال ادراری و حذف بافت پروستات خواهد بود. به صورت کلی جراحی پروستات باز، شیوه ای کاملا ایده‌آل برای جراحی پروستات دارای حجم خیلی بالا است. در روش جراحی باز پروستات، احتمال موفقیت درمان و بهبودی بسیار بالاست. با این حال شخص به مدت زمان بیشتری جهت بستری نیاز دارد. اگرچه برای بهبود درد ناحیه عمل و بازگشت به صورت عادی، زمان بیشتری مورد نیاز است.

بررسی مراقبت های بعد از عمل پروستات در منزل

جراحی پروستات باز دوره نقاهت طولانی‌تری داشته و به پرستاری بیشتری نیاز دارد. به صورت کلی پرستاری های بعد از جراحی پروستات باز عبارت است از:

انجام اقدامات لازم بعد از عمل :

  • پس از انجام جراحی نباید به مدت یک هفته رانندگی کرد و تا مدت یک ای دو ماه پس از جراحی از انجام فعالیت‌های سنگین مانند: ورزش، ، دویدن، دوچرخه سواری و … خودداری کنید.
  • پس ازهر 45 دقیقه نحوه نشستن خود را تغییر دهید.
  • از رفتن به استخر، غوطه‌ور شدن در وان حمام و سونای آب گرم تا زمانی که سوند دارید، پرهیز کنید.
  • جهت رفتن به سرکار و انجام فعالیت خود باید با پزشک خود مشورت کنید.

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x