مزایای آب درمانی

اکثر اشخاص پس از یک روز کاری طولانی، احساس آرامش در حمام آب گرم را تجربه کرده اند و از آن جهت کاهش درد های عضلانی خود استفاده کرده اند. این فرایند نوعی آب درمانی محسوب می شود. بعضی از روش های هیدروتراپی نیاز به تجهیزاتی مانند: دوچرخه ثابت در آب گرم دارند. با این وجود چند شیوه آب درمانی نیز وجود دارد که می توان در منزل جهت تقویت سلامتی مورد استفاده قرار داد.

آب درمانی چیست؟

هیدروتراپی شیوه درمانی است که در آن از آب گرم و یا آب سرد جهت التیام و آرامش بخشیدن به بدن استفاده می شود. آب گرم و سرد را می توان در ترکیب با یکدیگر و یا به تنهایی استفاده کرد. هیدروتراپی در حال تبدیل شدن به یک درمان بسیار مهم جهت بهبود و جلوگیری از بیماری ها است. آب درمانی یکی از مؤثرترین شیوه های درمانی است که توسط متخصصان تجویز می شود. افزایش گردش خون، داشتن تغذیه بهتر بدن، جذب اکسیژن توسط سلول ها، از بین بردن ضایعات، دفع سموم بدن و تقویت سیستم ایمنی مزایای استفاده از این روش درمانی است.

این روش درمان بیماری مزمن، عفونت ها، آلرژی های فصلی و گرفتگی سینوسی مفید خواهد بود.

روش های آب درمانی در منزل

روش های آب درمانی عبارت است از:

دوش آب گرم

تمرینات ورزشی در زیر دوش آب گرم جهت درد مزمن عضلات، اضطراب، صدمه دیدن، اسپاسم عضلانی یا ورم مفاصل بسیار موثر است. این نوع تمرینات بهتر است. هر روز در سه وعده انجام شود. جهت کمک به درمان مشکلات قلبی عروقی، دیابت، هپاتیت، اختلالات تشنجی می توانید از دوش آب گرم استفاده کنید.

پاشویه با آب نمک

قرار دادن پا در مخلوط نمک و آب می تواند. جهت بهبود، پیچ خوردگی، کاهش درد عضلانی بعد از ورزش و یا درمان درد های مزمن مفاصل مفید باشد.

تنفس بخار آب در زیر دوش آب گرم

تنفس کردن بخار جهت پاک کردن معابر و گرفتگی های سینوس بسیار مفید است. و جهت گردش خون در بدن نیز کمک می کند. پوست شما. از قرار گرفتن در معرض بخار نیز سود خواهد برد.

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x