مزایای تعویض پانسمان در منزل

مزایای تعویض پانسمان در منزل

در صورتی که بدن شما صدمه دیده است و نیاز به پانسمان و یا تعویض آن دارید می توانید در صورت تمایل این خدمات را در منزل دریافت کنید. تعویض پانسمان در منزل سبب می شود که شما عزیزان دیگر نیازی به مراجعه حضوری به بیمارستان و مراکز درمانی نداشته باشید. افراد سالمند، کودکان و افرادی که عدم تحرک هستند و توانایی مراجعه به مراکز درمانی را ندارند می توانند از خدمات در منزل استفاده کنند.

پانسمان و یا تعویض آن باعث تمیز نگه داشته شدن زخم و جلوگیری از عفونت، به خون می شود. انجام پانسمان از گسترش بیشتر زخم جلوگیری میکند. پس برای پیشگیری از  عفونت و وخیم شدن زخم در منزل تعویض پانسمان را انجام دهید.

اکثر افرادی که دچار جراحت های عمیق هستند، توان مراجعه مداوم به مراکز درمانی را ندارند. این افراد  می توانند از خدمات تعویض پانسمان در منزل استفاده کنند. در صورتیکه  نیاز به خدمات پرستاری،پانسمان و تزریقات و فیزیوتراپی و… دارید، می توانید با سرای آرامش آریا در تماس باشید.

تعویض پانسمان جهت جلوگیری از عفونت های جراحت انجام می شود. چنانچه پانسمان با مهارت و به درستی انجام شود و در مدت زمان کوتاهی جراحت مورد نظر درمان و بهبود یابد. اما اگر پانسمان به صورت اصولی انجام نشود می تواند عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

وسایل مورد نیاز برای تعویض پانسمان

جهت تعویض پانسمان احتیاج به سرم آب نمک یا محلول آب نمک جهت شستشو زخم داریم. هم چنین نوار بانداژ، پماد آنتی بیوتیک، نوار چسب، قیچی، گاز استریل و دستکش جهت پیشگیری از آلودگی لازم است. قبل از انجام هر گونه تعویض پانسمان بخیه در منزل، از نظافت محیط، تجهیزات و دستان خود اطمینان حاصل نمایید.

مراحل تعویض پانسمان در منزل

در هنگام باز کردن پانسمان امکان دارد  بخیه مقداری خونریزی داشته باشید. تلاش کنید با سرم شستشو، کلیه ی آلودگی های زخم را خارج کرده و شستشو دهید. بعد از شستشو می توانید دوباره زخم را پانسمان کنید. به طور معمول از نوار بانداژ برای جلوگیری از آلودگی و بستن زخم مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع تعویض پانسمان زخم

زخم ها به طور معمول به سه دسته تقسیم می شوند. اولین گروه زخم معمولی است  که دارای بخیه های سطحی هستند. دومین گروه پانسمان زخم جراحی بوده که بعد از جراحی جهت بهبود جراحت پانسمان و بخیه می شود. سومین گروه زخم های عمیقی هستند که نیاز به بخیه زیر نظر پرستار متخصص  دارد تا در هنگام درمان و بهبود دچار عفونت های بیشتر نشود.

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x