مزایای پرستار کودک در منزل

پرستار کودک  به شخصی گفته می‌شود که در زمینه کودک و نوزاد اطلاعات و تجربه لازم را دارد. این شخص با توجه به نیاز خانواده‌ها  جهت نگهداری و مراقبت از کودکشان شروع به فعالیت می کنند.

پرستار کودک شخصی قابل اعتماد است. که می‌تواند تمام کارهای شخصی، تربیتی و تغذیه کودک را انجام دهد. پرستار کودک در منزل مزایای زیادی دارد که عبارت است از:

دریافت خدمات مناسب کودک در منزل

از جمله نکات حائز اهمیت برای والدین جهت استخدام پرستار کودک در منزل دریافت خدمات با کیفیت نگهداری و مراقبتی برای کودک است. پرستار کودک در منزل همواره پرستاری مهربان در کنار کودک است. که می‌تواند محیطی امن، شاداب برای کودک فراهم کند.

قرار گرفتن کودک در منزل خودش

کودکان بسیار دوست دارند در محیط خانه خود باشند. این موضوع به علت تعلق خاطر کودک به محیط منزل می‌باشد. معمولا کودکان در مهد کودک احساس آرامش خیلی کمتری دارند. کودک در منزل خودش در زمان استراحت می‌تواند از تخت خواب خودش استفاده کند. ومی‌تواند از غذایی که پرستار آماده می‌کند استفاده کند. هم چنین کودک در منزل خودش با وسایل و اسباب بازی های خود بازی می‌کند.

کمک پرستار کودک به والدین در مواقع ضروری

برای  مادرانی که شاغل هستند و به علت مشکلاتی مانند: بیماری کودک ، غیبت معلم ، آلودگی هوا و… کودک مدرسه نمی‌رود مادر مجبور نیست به این خاطراز محل کارش مرخصی بگیرد.

برنامه‌های اختصاصی کودک

در زمان حضور پرستار کودک بازی‌های مورد علاقه خودش را انجام می دهد. هم چنین می‌تواند در کلاس‌های فوق برنامه مورد علاقه اش شرکت کند.

رشد و پرورش کودک در محیط امن و سالم خانه

محیط مهد کودک  به علت بالا بودن احتمال بیماری چندان مناسب نیست. پرستار کودک در منزل باعث می شود که کودک از ابتلا به بیماری‌ها ایمن می‌شود. نوزادان نسبت به کودکان سیستم ایمنی ضعیف تری دارند.  در نتیجه احتمال ابتلاء نوزادان به عفونت‌های ویروسی بسیار بیشتر است. پرستار در منزل با تجربه و مهربان می تواند دوستی بسیار خوب برای کودک در زمان باشد.

کودک به خارج از منزل رفت و آمد ندارد

رفت و آمد کودک به مهد برای والدین می تواند مشکلات زیادی داشته باشد. وجود پرستار کودک در منزل این مزیت را دارد که کودک صبح‌ها زود بیدار نمی‌شود. در صبح  صبحانه خوردن کودک به سختی انجام می‌شود. با حضور پرستار در منزل استرس‌های روزانه نسبت به کودک از بین می‌رود.

رشد طبیعی کودک با حضور پرستار بچه

از تفاوت‌های نگهداری کودک  در مهد کودک و منزل نوع روابط اجتماعی است. پرستار کودک  مناسب می‌تواند به روشهای گوناگون به رشد و پرورش اجتماعی کودک کمک کند. کودک می‌تواند در کلاس‌ها مورد علاقه خود یا پارک شرکت کند.

صرفه جویی در زمان و انرژی والدین

شما می‌توانید با پرستار کودک توافق کنید در انجام کارهای منزل به شما کمک کند. مادر می‌تواند درآخر هفته‌ زمان بیشتری برای کودک خود داشته باشد. هم چنین جهت بردن کودک به کلاس‌هایش می‌توانید. از پرستار کودک بخواهید این کار را برعهده بگیرد.

همراهی پرستار بچه در مسافرت‌ها

شما می توانید از پرستار بخواهید که در تعطیلات شما را همراهی کند. همراهی پرستار کودک باعث می‌شود. بتوانید ساعاتی را در کنار همسرتان سپری کنید.

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x