مزایا و معایب پرستار سالمندان

از جمله مزایای استخدام پرستار سالمند عبارت است از:

یکی از وظایف پرستار سالمند آشپزی،نظافت منزل، استحمام سالمند،خرید مواد غذایی و همراهی بیمار برای ویزیت پزشک است.

پرستار سالمند می تواند به صورت شبانه روزی در منزل سالمند ساکن باشد. در این صورت خیال شما در رابطه با پدر و مادر خود راحت است.

پرستار سالمند می تواند به صورت روزانه و مراقب سالمند باشد تا فرد سالمند حس استقلال خویش را داشته باشد.

با وجود پرستار در منزل سالمند همیشه در منزل حضور دارد و خانواده هر زمان که بخواهند می توانند به ملاقات سالمند بروند و مانند خانه سالمندان زمان ملاقات به خصوصی ندارد.

استخدام پرستار سالمند باعث می شود که بیشترین رسیدگی سالمند برعهده پرستارباشد. و در نتیجه سایر اعضای خانواده استراحت و وقت کافی برای انجام کارهای خود را داشته باشند.

به علت اینکه پرستاران افرادی آموزش دیده اند هرگونه تغییر در حالات سالمند را به خوبی متوجه می شوند. و راه حل مناسب برای درمان بیمار را استفاده می کنند.

این افراد با بررسی محیط خانه و شناسایی وسایل و مسیرهای پرخطر برای سالمند آن ها را ایمن می کنند.

مراقب ها می توانند زمان بندی خود را با فرد سالمند مطابقت دهند و از انعطاف پذیری بیشتری در رابطه با امور مربوطه به سالمند را دارند.

اگر فرد سالمند در خانه بماند نیاز به مراقبت شبانه روزی ندارد در خانه سالمندان ندارد از این رو هزینه ها کاهش می یابد.

معایب استخدام پرستار سالمند عبارت است از:

نگهداری از سالمندان در منزل نیاز به تجهیزات و وسایل متناسب با مشکلات سالمند را دارد و فراهم کردن همه ی این تجهیزات هزینه بالایی دارد.

پرستاران سالمند معمولا تغییر می کنند و همین امر به علت وابستگی سالمند به مراقب سببب اذیت و آزار فرد می شود.

گاهی اوقات سالمندان با حضور یک شخص غریبه در منزل راحت نیستند پس نکته مهم این است که از قبل با سالمند صحبت کنید و نگرانی های او را درباره این مسئله بشنوید که آیا به پرستار نیاز دارند؟

سالمندان بیشتر دوست دارند زمان خود را با هم سن و سالان خود بگذارنند پس ماندن در خانه برای این افراد امکان دارد مشکل زا باشد و باعث آسی به روحیه فرد شود. در این بخش مزایا و معایب پرستار سالمند را بررسی کردیم حال به بررسی مزایا و معایب خانه سالمندان می پردازیم.

پرستار سالمند بهتر است یا خانه سالمندان!؟

بزرگترین خطری که سالمند را تهدید می کند، طرد شدن از طرف خانواده است. سالمندان با قرار گرفتن در این محیط ، امکان ارتباط نزدیک با دیگران را ازدست می‌دهند. تنهایی سالمند را به تدریج دچار مشکلات روانی می کند. دلتنگی و دوری از فرزند برای والدین اصلا راحت نیست. با سر زدن مرتب به این افراد احساس نا امیدی را دآنها کاهش می دهید.

معایب خانه سالمندان :

یکی از ترس های بزرگ سالمند طرد شدن از کانون خانواده است. افرادی که به خانه سالمندان می روند به علت قطع شدن ارتباط باسایر افراد و خانواده اکثرا به مشکلات روحی و روانی دچار می شوند و دچار افسردگی می شوند.هم چنین حس ترس از مرگ افزایش می یابد و زندگی سالمند به صورت یکنواخت می شود.

مزایای خانه سالمندان :

خدمات بهداشتی و رفاهی کافی برای سالمندان وجود دارد و سلامت بیمار به طور مکرر چک می شود.

امنیت سالمند در برابر دزدی و کلاهبردی که که معمولا مورد هدف سارقان هستند حفظ می شود.

فرد در خانه سالمندان با هم سن وسالان خود در تعامل است و محیط برای انجام فعالیت های مناسب جسمی و ذهنی فراهم شده است.

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x