مشکلات تیروئید در سالمندان

نکات مهمی درباره تیروئید در سالمندان عبارت است از:

غده­ تیروئید چیست و چه نقشی در بدن ایفا می‌­کند؟

تیروئید غده ­ای در بدن است که در قسمت جلوی گردن و بالای جناغ سینه قرار دارد و در تمامی طول زندگی افراد به فعالیت خود ادامه می­‌دهد. این غده که وظیفه ترشح هورمون­ های مخصوص به خود است. و نقش مهمی را در حفظ سلامتی در بدن شما دارد. ترشح هورمون ­های غده­ تیروئید بر روی سایر اندام­ های بدن نیز تاثیر می‌­گذارد و جهت عملکرد صحیح آن­‌ها ضروری‌­ هستند.

کم ­­کاری یا پر­کاری تیروئید ازجمله بیماری بسیار رایج است که در سنین مختلف می­تواند برای اشخاص به وجود آید. این گونه مشکلات که در سنین متفاوت اتفاق می ا­فتند و علائم مخصوص به خود را دارند و متفاوت­‌اند. در دوران سالمندی به طور معمول کم کاری تیروئید بسیار رایج است که باید به آن توجه زیادی داشته باشید.

تغییرات تیروئید در دوران سالمندی

با افزایش سن بدن دچار تغییرات زیادی می شود. اکثر این تغییرات متوجه هورمون­ ها و غدد درون­ریز و برون­ریز در بدن هستند. معمولا در این دوره ترشح هورمون­ها کم می‌شوند.

بیماری­ های تیروئیدی در سالمندان

از جمله بیماری­ هایی که به تیروئید مربوط می­‌شوند، می­توان به مشکل در عملکرد تیروئید به صورت کم­ کاری یا پرکاری آن، اشاره کرد. اگر غده­ تیروئید امکان دارد دچار التهاب شود که با آن تیروئیدیت گفته می­‌شود. گره ­های خوش خیم یا سرطان­ها که به صورت تومور در این قسمت بروز می­‌بایند.

پرکاری تیروئید

در صورتی که تیروئید شما، بیش از اندازه هورمون تولید و ترشح می‌­کند، باعث می‌­شود تا تاثیرات بسیاری را در بدن خود شاهد باشید. برخی از بیماری ­ها مخصوصا در دوران سالمندی باعث پرکاری تیروئید می­‌شوند. که عبارتند از: گریوز و بازدو

کم­ کاری تیروئید

مشکل کم­ کاری تیروئید در ابتدا علائم خاصی نداشته باشد و با گذشت زمان و با پیشرفت بیماری شخص به وجود این مسئله پی ببرد. بعضی از این علائم عبارت است از: خستگی زیاد، کم شدن قدرت شنوایی و مشکل در حافظه به عنوان علائم کم­ کاری تیروئید اشاره کرد.

 

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x