معاینه توسط متخصص داخلی در منزل

 

متخصص داخلی شخصی است که برای بررسی مشکلات داخلی بدن و بیماری های مزمن یا وخیم، آموزش دیده است. معاینه توسط متخصص داخلی در منزل برای افرادی که توانایی راه رفتن و خروج از منزل را ندارند می تواند بسیار مفید باشد.کلیه  رشته های تخصصی دیگر از پزشکی داخلی انشعاب گرفته اند. همه ی فوق تخصص ها در ابتدا متخصص داخلی بوده اند. تمام فوق تخصص ها، اول متخصص داخلی بوده اند. این افراد در صورت نیاز در حیطه ی خاص تحصیل می کنند و به درجه ی فوق تخصص می رسند.  متخصص داخلی مجوز برای عمل جراحی را ندارد.

چه بیمارهایی به متخصص داخلی مربوط می شود؟

از جمله وظایف متخصص داخلی این است  تا زمانی که می تواند درمان بیمار را پیش ببرد که در حیطه ی کاری وی باشد. اما هر موقع که به متخصص دیگر نیاز باشد وظیفه  دارد که بیمار را به متخصص دیگر ارجاع دهد. از جمله بیماری های که مربوط به متخصص داخلی می شوند. عبارتند از:

فشار خون بالا

بیماری عفونی

چربی خون بالا

کم خونی در افراد

قند خون بالا

بیماری های عفونی

مشکلات های تنفسی

بیماری های گوارشی

مشکلات و عوارض بلوغ

بیماری های به عوارض چاقی و لاغری

آلرژی های فصلی و تنفسی و غذایی

خستگی مفرط یا ضعف های همیشگی

افسردگی و استرس

 وظایف متخصص داخلی در منزل

معاینه

یکی از وظایف متخصص داخلی معاینه بیمار است .پزشک متخصص با معاینه درد در نواحی متفاوت بدن مانند:فشار خون،قلب و ریه،مشکلات اعصاب و تنفس می تواند مشکل و بیماری فرد را مشخص کند. در صورت نیاز آزمایش و گرفتن نوار قلب نیز برای تشخیص بهتر به پزشک متخصص کمک می کند. هم چنین متخصص باید سابقه بیمار ،نوع تغذیه و نحوه ی زندگی فرد را بپرسد تا بهتر بتواند برای درمان تصمیم بگیرد.

پیشگیری

ویزیت متخصص داخلی در منزل سبب  پیشگیری از تعداد زیادی از بیماری های وخیم  می شود. متخصص با دادن برنامه های غذایی و بهداشتی به ایمن سازی بدن کمک می کند وبا مشاوره به بیمار مانع بروز علائم و تشدید بیماری می شوند.

درمان بیماری

درمان بیماری های وخیم داخلی که  ریشه ی اصلی آن مشکلات موروثی، باکتری و یا ویروسی است. همچنین در صورت نیاز، بستری در مراکز درمانی در صورت تشخیص و یا جراحی از جمله وظایف متخصص داخلی در منزل است.

پیگیری درمان

پیگیری درمان بیمار یکی دریگر از وظایف متخصص داخلی است. عموما تعداد زیادی از بیمار ها با یک جلسه معاینه تا حدودی بهبود می یابند، اما اگر درمان طولانی شود متخصص وظیفه دارد بیمار را تا بهبودی کامل همراهی کند.

مدیریت درمان

شرح دادن نحوه مصرف دارو و روش درمان ، یادداشت برداری از روند درمان و دادن روحیه به بیمار هم چنین ارجاع بیمار به پزشکان متخصص دیگر از جمله اقدامات متخصص داخلی است.

مزیت های معاینه توسط متخصص داخلی در منزل

کلیه ی بیمارانی که دارای مشکلات جسمی و روحی روانی ، آسیب دیدگی و یا دردهای وخیم یا آنی دارند مانند:(کهولت سن،ناتوانی جسمی،آلرژی ومشکلات عقلی دارند )می توانند از ویزیت متخصص داخلی در منزل استفاده کنند.

چندین مورد از مزایای معاینه توسط متخصص داخلی در منزل عبارت است از:

  • متخصص داخلی در منزل با آرامش می تواند در محیط خانه و با آرامش به بررسی شرح حال بیمار و شرایط زندگی او پرداخته و شناخت بهتری از بیمار به دست می آورد و خدمات دقیق تر و بهتری را ارائه دهد.
  • ویزیت پزشک متخصص در منزل، احتمال مبتلا شدن به بیماری های عفونی دیگر را کمتر می کند. به علت اینکه رفتن به کلینیک ومراکز درمانی و به خاطر رفت و آمد تعداد زیادی از بیماران و وجود بیماری های متعدد عوارض زیادی برای فرد دارد.
  • افرادی که ناتوان هستند و نمی توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند. معاینه توسط متخصص داخلی در منزل بسیار ضروری است.
  • از جمله مزایای ویزیت متخصص داخلی در منزل ایجاد آسایش وآرامش برای بیمار است. رفت و آمد به مراکز درمانی موجب خستگی زیاد برای بیمار می شود. هم چنین آلودگی هوا می تواند برای بسیاری از افراد مضر باشد..
  • ویزیت پزشک در منزل بسیار در زمان صرفه جویی صرفه جویی می شود.
  • در صورت نیاز به متخصص داخلی شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز با سرای آرامش آریا در تماس باشید و تیم ما در اسرع وقت متخصص داخلی را به منزل شما اعزام می کند.

 

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x