مهارت های پرستار کودک

چندین مهارت ضروری پرستار کودک که جزو مهم ترین مواردی است که والدین در زمان استخدام پرستار کودک باید به آنها توجه کند . در صورتی که فردی بیان کند که کار با کودکان شغلی آسان است بسیار مشهود است که تا به حال با بچه ای سر و کار نداشته است .به صورت معمول کار با کودکان بسیار دشوار است که به صبر و انرژی و مهارت های بسیار زیادی احتیاج دارد .

تربیت و رشد کودکان و مدیریت کارهای آنها کار بسیار دشواری است و امکان دارد باعث بروز اضطراب و استرس فراوان برای پدر و مادر کودک شود. و گاهی لازم است از اشخاص حرفه ای مثل پرستار کودک جهت انجام این وظیفه کمک گرفت .

مهارت ضروری پرستار کودک عبارت است از:

مهارتهای رفتاری

مدیریت رفتاری از جمله مهم ترین مهارتهای  کار با کودکان است. کار با کودکا می تواند یکی از پر اضطراب ترین و استرس زا ترین شغل ها در زمینه کودکان باشد. در صورت نداشتن مدیریت رفتاری انجام هر کاری که مرتبط با کودکان نوپا که انجام می دهید. به نتیجه دلخواه و مطلوبی نخواهید رسید.

کمک های اولیه

بعضی وقت ها  کودکان بر حرکات خود کنترل و تسلط کامل ندارند . بنابراین آنها می توانند در هر وضعیتی به خود صدمه بزنند. از آنجا که آسیب های فیزیکی و روحی روانی در هر مکان و زمان امکان دارد اتفاق بیفتد ، پرستار کودک باید اطلاعات اولیه ای در مورد کمک های اولیه را داشته باشد.
پرستار باید تسلط به CPR ، پانسمان و….داشته باشد. با داشتن درک درست از کمک های اولیه ، می توانید زمان مراقبت و نگهداری از کودک ، با سطح اعتماد به نفس بیشتری مشغول به کار شوید .

ارتباط برقرار کردن

هر کودکی متفاوت است و کودکان نیز مثل بزرگسالان دارای خصلت وویژگی های شخصیتی مختلفی هستند.حتی  گاهی لازم است تا پرستار با یک کودک مبتلا به مشکلات ذهنی ارتباط برقرار نماید. پرستار کودک با گذشت سال ها تجربه می تواند مهارت کافی و لازم در این مسئله را کسب نماید .

صبر و شکیبایی

در برخی مواقع وضعیت به هیچ وجه تحت کنترل پرستار نخواهد بود. و امکان دارد پرستار بی تجربه تحت فشار زیادی قرار گیرد و کنترل خود را از دست بدهد. پرستار کودک باید با صبر و شکیبایی کنترل شرایط  را مجددا به دست گیرد و با بکار بردن شیوه های موثر به حل مشکلات موجود بپردازد .

اعتماد به نفس

هنگامی که  کودک در اولین دیدار متوجه شوند که پرستار کودک از اعتماد به نفس کافی در شغل خود برخوردار نیست امکان دارد است دیگر به حرف های اوتوجه و علاقه کافی نشان ندهند در نتیجه این  وضعیت می تواند برای پرستار بسیار سخت باشد .

سازماندهی زمان

کودکان به یادگیری مهارت مدیریت زمان نیاز دارند. بدون برنامه بودن و داشتن وقت آزاد، بدترین کاری است که می تواند در هر سنی برای کودکان در نظر گرفته شود .

 

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x