مهارت‌ و توانایی های پرستار سالمندان

در این متن مهارت‌ ها و توانایی پرستار سالمندان که پرستار سالمند باید داشته باشند را بیان می کنیم.پرستار سالمندان به طور دائم با سالمندان در ارتباط هستند و وظیفه ی مراقبت و نگهداری روحی و روانی هم چنین جسمانی  شخص سالمند را به عهده دارند. با گذشت زمان و افزایش سن سلامتی افراد با چالش هایی مواجه می شود و امکان دارد در انجام امور حتی کارهای شخصی خود کم توان یا حتی ناتوان شوند.

استخدام پرستار سالمند

در موسسه سرای آرامش آریا سعی می کنیم تا بهترین پرستار سالمند را برای شما معرفی کنیم. پرستای از سالمندان نوعی تخصصی از رشته پرستاری است. این افراد وظایف مراقبت های پزشکی و بهداشتی دلسوزانه  افراد مسن را بر عهده دارند و و کمک می کننند تا بتوانند استقلال و اعتماد به نفس خود را در زندگی شخصی خویش داشته باشند. پرستار سالمندان باید همیشه در تکاپو افزایش مهارت ها و تخصص های خود باشند.و با افزایش توانایی ها کیفیت کار خود را افزایش دهند.معیار سنجش کیفیت مراقبت های پرستار سالمند عبارتند از: درجه رضایت بیماران، میزان مرگ ومیر اشخاص است.

امروزه مراقبت‌های بهداشتی به سمت مدل‌های بیمار محور حرکت می‌کند به این معنی که پرستار باید نیازهای هر بیمار را درک کرده و مطابق با آنها سفارشی‌سازی کند.

ویژگی های پرستار سالمند

جهت مراقبت و نگهداری از سالمند پرستار باید شرایط زیر را دارا باشد:

مهارت و تجربه کافی: پرستاران باید دروه های آموزشی را طی کنند تا بتوانند خدمات با کیفیتی را به سالمندان بدهند و هم چنین در مواقع بحرانی بهترین تصمیم را بگیرند. در دوره های آموزشی پرستارهای تازه وارد در کنار پرستار با تجربه کار می کنند تا مهارت کافی را بدست آورند.

تحصیلات: پرستار سالمندان باید دارای حداقل مدرک کارشناسی در رشته پرستاری باشد. که در این رشته تمامی مهارت های لازم را آموزش می بیند.

مدارک و مجوز: پرستاران باید مدارک لازم برای کار را داشته باشند.

وظایف پرستار سالمند

پرستار افراد سالمند در مکان هایی مانند: خانه سالمندان، بیمارستان و حتی در منزل شاغل هستند.که با توجه به مکان اشتغال آن ها وظایف متفاوتی دارند. پرستار سالمند کمک به افراد مسن که که معمولا با بیماری هایی مانند:سرطان، آلزایمر، فشار خون، دیابت،بیماری های قلبی و عروقی وآب مروارید و …دسته و پنجه نرم می کنند کمک می کنند.

مسئولیت های پرستار سالمند عبارتند از:

بررسی وضعیت روحی و روانی سالمند

کمک به انجام امور شخصی مانند: استحمام کردن و…

مدیریت بیماری های سالمند: بی خوابی، بی اشتهایی، بی اختیاری ادرارو مشکلات حرکتی .

انجام ماساژ و فیزیوتراپی که پزشک برای سالمند تجویز کرده است

نظارت و کنترل فشار خون و دیابت

 

مهارت‌‌ های پرستار سالمند

  • علاقه به کار با بیماران و افراد سالمند داشته باشد.
  • مهربان و صبور باشد.
  • توانایی انجام چندین کار را به صورت هم زمان  داشته باشد .
  • قدرت جسمانی جسمی بالایی داشته باشد تا بتواند به صورت طولانی کار انجام دهد.
  • روابط عمومی بالایی داشته باشد تا بتواند به راحتی با سالمند و خانواده او ارتباط بگیرد.

شرح مسئولیت های پرستار سالمند

مراقبت سلامت جسمی سالمند:

باافزایش سن افراد کم توان و یا ناتوان می شوند پرستار سالمند می تواند با تشویق کردن سالمند به ورزش و هم چنین فیزیوتراپی باعث تقویت عضلات سالمند شود.

توجه به بهداشت سالمند:

از جمله وظایف پرستار سالمند رعایت مسائل بهداشتی و آراستگی فرد مسن است. مانند:استحمام کردن، کوتاه کردن ناخن، شانه کردن مو، کوتاه کردن ناخن و… است.

برنامه ریزی دقیق جهت دارو دادن به سالمند:

مصرف سر وقت داروهای سالمند بسیار مهم است و رابطه مستقیم با سلامتی فرد دارد.اگر دارو در زمان مشخص خود مصرف نشود و یا مقدار آن کم یا زیاد شود می تواند صدمه زیادی به سالمند بزند.

توجه به سلامت روحی و روانی:

پرستار سالمند باید فرد مسن را تشویق به خواندن روزنامه، کتاب و… کند تا بتواند سلامت روانی شخص را حفظ کند.

تغذیه مناسب:

از جمله وظایف پرستار سالمند داشتن برنامه غذایی متناسب با رژیم غذایی شخص که بسیار روی سلامتی او تاثیر می گذارد.

انجام امور منزل:

پرستار سالمند باید امور منزل شخص را مانند:پخت وپز،نظافت منزل،خرید منزل و همراهی شخص تا مراکز درمانی را به درستی انجام دهد.

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x