نحوه انجام تزریقات در منزل

نحوه انجام تزریقات در منزل

جهت انجام تزریقات در منزل ابتدا باید شما دست‌های خود را کاملا شسته و با یک دستمال کاغذی خشک کنید. بعد از آن  یک سینی را آورده و به یک اتاقی که دارای نور کافی است بروید. در ابتدا باید از بیمار بخواهید تا دراز بکشد و تمامی عضلات بدن خود را شل کند. بعد از آن  دستکش‌های استریل را  بپوشید و آن را به‌ خوبی با استفاده از الکل تمیز کنید.

چنانچه ‌که دارو سرد باشد، می بایست حتما آن را گرم کنید و بعد از آن سرنگ را نیز از بسته بندی خود خارج کنید. اگر آمپول مورد نظر شما دارای پوشش پلاستیکی باشد، باید آن را سوراخ کنید و درصورتی ‌که شیشه ای است، باید در درب آن را بشکنید.

نکات لازم جهت انجام تزریق در منزل

از سوراخ بودن سوزن سرنگ اطمینان حاصل کنید. به علت اینکه بعضی از آن‌ها فاقد سوراخ بوده و جهت  تزریق بسیارخطرناک است. سرنگ را داخل آمپول قرار دهید و آن را رو به بالا بکشید تا هوای داخل سرنگ به صورت کامل خارج شود. بعد از آن یک علامت + را روی باسن بیمار تجسم کنید و آن را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. شما باید آمپول را به قسمت بیرونی تزریق کنید. بعد ‌از مشخص کردن محل مورد نظر آن را با پنبه الکلی ضدعفونی کنید. بعد از آن سوزن را در حالت ۹۰ درجه قرار داده و داخل پوست فرو کنید.

تزریقات در منزل

امروزه به علت شیوع بیماری های متفاوت و همچنین شلوغی درمراکز درمانی و بیمارستان ها، در این شرایط بیشتر افراد ترجیح می‌ دهند تا تزریقات را در منزل انجام دهند. اما این کار نیازمند داشتن مهارت و تخصص است.

نکته ‌ای که باید در خصوص انجام تزریقات در منزل بیان کنیم این مسئله است که تزریقات در منزل تنها باید با تجویز پزشک متخصص انجام شود. به‌ هیچ ‌وجه افراد نباید به ‌صورت خود سرانه عمل کرده. و بدون دستور دکتر نسبت‌ به تزریق آمپول و یا سرم اقدام کنند.

زیرا ممکن است این کار عوارض بسیار خطرناکی را به‌ همراه داشته باشد. تزریقات یکی از راههای سریع درمان است و باعث می شود روند بهبودی به سرعت قابل مشاهده باشد. حال اگر انجام تزریقات در منزل انجام شود؛ قطعا مزایای آن چندین برابر می خواهد شد. در صورتی توانایی انجام تزریقات را در منزل ندارید و اطلاعات و مهارت کافی در این رابطه را ندارید می توانید در هر ساعت از شبانه روز با سرای آرامش آریا تماس بگیرید. موسسه ما در اسرع وقت فرد متخصص را متناسب با نیاز شما به محل سکونت شما عزیزان اعزام می کند.

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x