نکات تشویق سالمند به پذیرش سالمند

یکی از مشکلاتی که به صورت معمول خانواده  افراد مسن با آن روبرو هستند، پذیرش پرستار سالمند توسط خود شخص مسن است که باید آن را از شیوه های های صحیح انجام دهند. به هر میزان که تمامی افراد می خواهند عمر طولانی داشته باشند به صورت معمول هیچکس علاقه ای به پیر شدن ندارد. ذهنیت تمام افراد در مورد پیر شدن دلهره آور و ترسناک است.

اگر چه بسیاری از افراد مسن مستقل زندگی می کنند، اما تعدادی از آنها هم جهت گذراندن زندگی و انجام کارهای روزمره، نیاز به کمک اطرافیان دارند اما تمایلی هم به پذیرش پرستار سالمند ندارند. شما به عنوان فرزندی که شاهد افراد مسن والدین خود می باشید حتماً مرحله زندگی پدر و مادر خود را می بینید که برای این افراد ترسناک و چالش برانگیز است.

راههای تشویق پذیرش پرستار سالمند

هنگامی که والدین شما با چالش های افراد مسن روبرو شده اند، برای شما هم بسیار ناراحت کننده است. برخی از افراد مسن با مشکلات حرکتی روبرو بوده و برای امنیت آنها باید حتماً پرستار استخدام کرد. اما گاهی سالمند راضی به پذیرش پرستار نمی شود. چنانچه سالمند شما هم از گوش دادن به دغدغه ها و نگرانی های شما در مورد وضعیت او، خودداری می کند .

روش های تشویق سالمند به پذیرش پرستار سالمند عبارتند از:

حفظ استقلال سالمند با پذیرش پرستار سالمند

باید به سالمندان خود مسائلی را پیشنهاد بدهید که آنها بتوانند در تصمیمات، حق انتخاب و کنترل داشته باشند. گاهی بعضی از نگرانی های سالمند در مورد حریم خصوصی  و یا مسائل مالی، سبب می شود که سالمند راضی به پذیرش پرستار نشود.

همدلی با سالمند با پذیرش پرستار سالمند

علت های زیادی می‌تواند سبب شود که سالمندان از پذیرش پرستار امتناع می کنند. مانند ترس از افراد ناشناخته‌ای که می‌خواهند وارد حریم خصوصی آنها شوند و یا تمایل به حفظ حریم شخصی و همچنین حفظ استقلال و یا احساس گناه از این که سربار دیگران باشند.

با سالمند کنار بیایید.

استقلال سالمند را محترم بشمارید.

نقش معکوس

مشورت با متخصصان

باید سالمند احساس کند که تصمیم نهایی با اوست.

حس اعتماد در سالمندان ایجاد کنید.

مطرح کردن گزینه های مختلف مراقبتی و پرستاری

انتخاب پرستار با نظر سالمند

در پرستاری و نگهداری از سالمند شراکت کنید.

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x