نگهداری از سالمندان پیرچشم

بافت‌های چشم نیزمانند سایر بافت‌های بدن به‌مرور زمان پیر می‌شوند. و امکان دارد بعضی مشکلات به علت این پیری ایجاد شود. از جمله این مشکلات پیرچشمی است. پیرچشمی مشکلی در دید نزدیک مرتبط با افزایش سن است. مراقبت از سالمندان پیرچشم از جمله مسائلی است که باید به آن توجه شود. از آنجایی که بیشتر سالمندان با بیماری و مشکلاتی دسته و پنجه نرم می‌کنند. اضافه‌شدن پیرچشمی بخش دیگری از توانایی‌های آنها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. رعایت بعضی جزئیات در نگهداری از سالمندان می‌تواند سبب بهبود وضعیت آنها شود.

مراقبت از سالمندان پیرچشم

پیرچشمی یک نوع اختلال بینایی نزدیک است. که با افزایش سن شخص و در نتیجه کاهش قابلیت انطباق و تمرکز عدسی در چشم است. یعنی از دست دادن انعطاف‌پذیری عدسی در چشم به وجود می آید. هم چنین شدت آن می‌تواند با افزایش سن بیشتر شود. عدسی تغییر فرم می‌دهد تا اجسام در فاصله های مختلف از چشم به‌راحتی دیده شوند. این تغییر شکل، تطبیق نامیده می‌شود.

معاینه منظم چشم برای سالمندان

معاینه منظم چشم از ابتدای سن چهل سالگی برای افراد ضروری است. کنترل چشم باید هر دو سال یکبار به طور منظم انجام شود. در نتیجه در صورت بروز این مسائل می‌توان آن را به‌موقع تشخیص داد. مشکلی که در پیرچشمی به وجود می آید. در واقع همان مشکل دوربینی است. که باید توسط پزشک بررسی شود. با اینکه مشکلات در دوربینی و پیرچشمی یکسان است. اما علت این مشکل در اصل متفاوت است. در حالی که کره چشم در دوربینی کوتاه‌تر از آنچه که باید باشد. در پیرچشمی در نتیجه سخت‌شدن و از دست دادن انعطاف عدسی نسبت به سن بالا. مشکلاتی شروع می‌شود. پیرچشمی یک نوع مشکل چشمی است. که به‌کندی ‌رشد می کند. در صورت بروز موارد زیر به احتمال زیاد دچار آن خواهید شد:

  • ناتوانی در خواندن حروف کوچک
  • مشکل در مطالب خواندنی
  • مشکل در دیدن اشیا نزدیک

علائم پیرچشمی چیست؟

در بعضی از افراد سالمند علائم پیرچشمی ممکن است وجود نداشته باشد. اما با این حال می‌توان به وجود بیماری پیرچشمی پی برد. از جمله علائم پیر چشمی عبارت است از:

  • با پیشرفت مشکل درد در پیشانی و شقیقه‌ها بوجود می آید.
  • نیاز به داشتن نور هنگام مطالعه
  • مشکل در دیدن واضح برخی از اجسام دور پس از فوکوس بر روی یک شی نزدیک یا پس از خواندن

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x