هزینه فیزیوتراپی در منزل

درمان وبهبود بیماری از طریق فیزیوتراپی  جهت توانبخشی و افزایش عملکرد قدرت جسمانی فرد است. پس از بروز آسیب و صدمه به بدن جهت برگشت به توانایی قبل نیاز است شخص فیزیوتراپی انجام دهد.که روشهای متفاوتی برای درمان از طریق فیزیوتراپی وجود دارد.شما عزیزان می توانید  از خدمات فیزیوتراپی  در منزل استفاده کنید. هزینه ی فیزیوتراپی در منزل به عوامل زیادی بستگی دارد که چندین مورد از آنها را بیان می کنیم.

هزینه فیزیوتراپی در منزل به عواملی مانند:

نوع و روش درمان،درجه آسیب بیمار،ناحیه آسیب دیده و تعداد نواحی آسیب دیده بیمار،تعداد جلسات فیزیوتراپی،حمل ونقل تجهیزات و وسایل،محل سکونت بستگی دارد.

خدمات فیزیوتراپی  برای درمان و بهبود چه بیماری هایی استفاده می شود؟

خدمات فیزیوتراپی عبارتند از:

فیزیوتراپی بیمار مبتلا به پارکینسون:

افرادی که مبتلا به بماری پارکینسون هستند می تواند چهت درمان وبهبود بیمار از فیزیوتراپی استفاده کنند که باعث  حفظ تعادل و استقلال در حرکت می شود.

فیزیوتراپی گردن:

گردن آسیب پذیر ترین عضو بدن است و به علت انعطاف پذیر بودن و نگه داشتن سر بر روی بدن بسیار در معرض خطر است. درمان بسیاری از بیماری ها مانند:آرتروز،فاصله بین مهره و دیسک را می توان با فیزیوتراپی گردن بهبود ودرمان  کرد.

فیزیوتراپی زانو:

زانو در معرض صدمات و آسیب های بسیاری است و می تواند دچار مشکلات ارتوپدی زیادی شوند.فیزیوتراپی می تواند در درمان وبهبود آرتروز زانو،پارگی رباط صلیبی وتعویض مفصل زانو بسیار مفید باشد.

فیزیوتراپی سکته مغزی:

سکته مغزی  به علت پارگی و یا انسداد بعضی از عروق مغزی به وجود می آید که سبب نارسایی خون به مغز می شود و درنتیجه اکسیژن به مغز نرسد.پس می توان با انجام فیزیوتراپی توان حرکتی را به فرد برگردد.

 افراد فلج:

فیزیوتراپی برای افرادی که معلول و فلج هستند می تواند بسیار باعث تقویت عضلات شود.

فیزیوتراپی مشکلات قلب:

پس از حمله قلبی فیزیوتراپی به کاهش ضربان قلب و فشار خون  در زمان استاحت کمک می کند .

فیزیوتراپی مشکلات ریوی:

بیمارانی که مشکلات ریوی دارند فیزیوتراپی تنفسی می تواند بسیار بهود بخش باشد و آارمش تنفس به فرد باز می گردد.

فیزیوتراپی آسم:

آسم بیماری است که باعث می شود فرد دچار تنگی نفس شود در این صورت مجاری هوایی تنگ می شود. فیزیوتراپیست با آموزش تمرینات تنفسی به فرد برای درمان و بهبود آموزش می دهد.

فیزیوتراپی

پس از عمل جراحی:

اگر بیمارتحت عمل جراحی قرار گرفته است،فیزیوتراپی می تواند توانایی های فرد را به حالت اول برگردانند.در تمرینات فیزیوتراپی نکته حائز اهمیت این است که نباید درمان به صورت خود سر متوقف شود. حرکات تمرینی هم باید تحت نظارت فیزیوتراپیست انجام شود.

 

 

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x