وظایف همراه بیمار در بیمارستان

همراه بیمارفردی است که خدمات مراقبتی و پزشکی را انجام می دهد. درصورتی که نیاز به همراه بیمار در بیمارستان دارید و نمی دانید همراه بیمار چه وظایفی دارد. در این مقاله ما به بررسی وظایف همراه بیمار می پردازیم. جهت استخدام همراه بیمار در بیمارستان می توانید با موسسه ی سرای آرامش آریا تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید. تیم ما در کوتاهترین زمان به درخواست شما عزیزان رسیدگی می کنند.

وظایف همراه بیمار در بیمارستان

  • بررسی وضعیت بیمار و کنترل کردن آن
  • کمک کردن درست به بیمار در زمان جابه جایی
  • افراد آموزش دیده جهت انجام امور لازم به بیماران در مراکز درمانی
  • همراهی و همدلی روحی و روانی بیمار در زمان وضعیت بد جسمانی و روحی شخص
  • گزارش دادن به کادر بیمارستان در زمان بد شدن حال بیمار
  • تسکین دادن و دلداری به بیمار در زمانی که در بیمارستان بستری است

چه اشخاصی نیاز به پرستار و مراقب دارند؟

بیماران سرپایی

افراد معلول و ناتوان

افرادی که برای حرکت نیاز به کمک دارند

سالمندان و افراد مسن

کودکان بد سرپرست

زنان باردار

کودکان نوزادان

مسلما هرفردی در منزل خود بیشتر از هر جای دیگری احساس آسایش،آرامش و امنیت و راحتی می کند. محیط دوستانه و گرم منزل و هم چنین حضور اعضای خانواده از لحاظ روحی و روانی بسیار برای شخص مفید است. تمامی این شرایط  به روند درمان و بهبودی بیمار و حفظ روحیه او کمک می کند. همراه بیمار می تواند به  صورت شبانه، روزانه، ساعتی ویا شبانه روزی فعالیت کن. هم چنین همراه بیمار می تواند خانم و یا آقا باشد.

مراقب بیمار به چندین نوع تقسیم بندی می شوند:

اول : مراقب ساده و انجام کارهای شخصی نظافتی بیمار است وبیشترپرستاران از عهده آن برمی آیند.این نوع به تجربه و هماهنگ شدن با اخلاق  بیمار بستگی دارد.

دوم:  فردی که به علت عمل جراحی یا ادامه درمان با مشکلات جسمی و روحی و روانی خاصی دسته پنجه نرم می کنند. این افراد نیاز به یک مراقب با توانایی های بیشتر دارند. که علاوه بر انجام کارهای شخصی، دردرمان و بهبود اطلاعات پزشکی تجربه کافی داشته باشد .

سوم : همراه بیمار در سفر یا مراکز درمانی است. بیمار نیاز به حضور مداوم پرستار ندارد اما جهت جابجایی یا ساعت خاصی نیازمند حضور همراه است.

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x