وظایف پرستار خانم باردار

بعضی از خانم‌هابه علت وضعیت هورمونی یا شرایط روحی و روانی یا جسمانی احتیاج به استراحت بیشتری دارند. بارداری از جمله دوران است که زنان امکان دارد در زندگی خود آن را تجربه کنند. در این دوران زنان باردار به مراقبت و توجه بیشتری نیاز دارند که بتوانند زایمان راحت تری داشته باشند. اگر به علت مشکلات و مشغله های متفاوت اعضای خانواده یا همسر امکان نگهداری ومراقبت از بانوی باردار را ندارید. شما می توانید جهت استخدام پرستار خانم باردار با شرکت سرای آرامش آریا در هر ساعت از شبانه روز تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید.کارشناسان ما در اولین فرصت به درخواست شما رسیدگی می کنند. و فردی با تجربه و متعهد را به محل سکونت شما عزیزان اعزام می کنند.

وظایف پرستار خانم باردار

پرستاری از خنم باردار در منزل با توجه به رشد جنین و تغییرات خانم باردار کمی متفاوت است. خانم های باردار قبل از بارداری و تا انتها تحت نظر پزشک باشند. در ماه های آخر بارداری با توجه به سنگین شدن مادردر صورتی که جابجایی برای او سخت باشد می توان از خدمات اعزام پزشک در منزل  استفاده کند. در نتیجه پرستار باید در جریان تمامی امور مراقبتی تجویز شده توسط پزشک قرار بگیرد.

آشپزی متناسب با رژیم غذایی مادر: تغذیه مناسب و سالم در زمان بارداری برای سلامت مادر و جنین بسیار نکته مهمی است. آشپزی کردن و تهیه میان وعده های سالم با توجه به وزن و رژیم مادر باردار باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

داشتن برنامه جهت مصرف دارو و ویتامین ها: چنانچه  بانوان باردار باید داروی خاصی مصرف کند. پرستار باید داروها را سر وقت و طبق برنامه مشخصی در اختیار او قرار دهد. حتی اگر لازم است تا ویتامین خاصی مصرف شود. این ویتامین باید یا به صورت طبیعی و یا به صورت قرص باید در اختیار خانم باردار قرار گیرد.

کمک به تحرک و انجام ورزش: پرستاری از بانوان باردار در منزل در صورت استراحت مطلق نبودن مادر انجام تمرینات صحیح ورزشی است.

همراهی فرد جهت رفتن به مراکز درمانی و انجام آزمایشات و سونوگرافی:  از جمله وظایف پرستار همراهی شخص باردار تا مطب و یا بیمارستان جهت انجام مراقبت های پزشکی است.

 

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x