پانسمان زخم بستر در منزل

اشخاصی  که دچار ناتوانی و یا کم توانی مانند معلولیت هستند. از جمله سالمندان و کسانی که از دستگاههای تجهیزات پزشکی استفاده می کنند. آن دسته از افرادی که توانایی حرکت ندارند در معرض ابتلا به زخم بستر هستند. طریقه ی انجام پانسمان و مراقبت ها در منزل برای بهبود و درمان زخم بستر در این اشخاص باید طبق قواعد سازمان نظام پرستاری باشد.

پانسمان در منزل

پانسمان در منزل برای زخم های بسته و باز مانند : سوختگی ، بریدگی ، جراحی ها ، زخم بستر ، پای دیابتی ، ختنه نوزاد ، زخم سالک ، زخم بخیه و.. . از جمله نیازهای فرد بیمار است. پانسمان باید توسط  فرد باتجربه و متخصص انجام شود تا بهبودی کامل زخم صورت گیرد. در صورتی که پانسمان توسط شخصی ناشی و بر اساس اصول انجام نشود سبب بهبود زخم نمی شود و یا حتی می تواند درمان را طولانی کند.

مراحل انجام پانسمان در ابتدا شستن و سپس بستن زخم است. انجام این مراحل باعث می شود زخم از آلودگیهای محیط اطراف حفظ شده و روند درمان تحت کنترل پرستار است.

 خدمات پانسمان برای چه افرادی کارایی دارد؟

شرایط روحی و روانی ، جسمی ، اجتماعی ، هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. به همین علت باید فرد مسلط  به امور روانشناسی باشد و با توجه به شرایط فرد کارهای مربوط به انجام پانسمان را انجام دهد. موسسه سرای آرامش آریا آماده ارائه کلیه ی خدمات پرستاری در منزل، همراه بیمار، فیزیوتراپی در منزل، پانسمان وتزریقات و… به صورت شبانه روزی است. شما عزیزان در صورت نیاز می توانید در هر ساعت از سبانه روز با تیم ما تماس بگیرید و خدمات مورد نیاز خود را ثبت کنید. موسسه آرامش آریا در اسرع وقت خدمات متناسب با نیاز شما را با بهترین کیفیت به شما عزیزان ارائه می دهد.

انجام و تعویض پانسمان در منزل برای چه افرادی است؟

پانسمان در منزل بیشتر برای کودکان که روحیه ی حساسی دارند و هم چنین بانوان که به دلیل معذوریت هایی که دارند بیشتر به دنبال بانوان برای تعویض و یا انجام پانسمان های خود هستند. سالمندان عزیز به علت کم توانی و یا ناتوانی که دارند. می تواند مراجعه به مراکز درمانی جهت پانسمان برایشان کمی دشوار باشد.

انواع پانسمان های زخم در منزل

پانسمان زخم دیابتی

بعد از عمل جراحی

زخم نوروپاتی

انجام پانسمان زخم عروقی

زخم باز

سوختگی

انجام پانسمان زخم بخیه

زخم فیستول

ختنه نوزاد

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x