پرستاری از بیمار کمایی در منزل

بیماران به علت های متفاوت احتمال دارد جهت چند روز یا مدت طولانی به کما بروند. اشخاصی که در کما هستند در وضعیت بی‌هوشی کامل هستند. از این رو بیشتر فعالیت‌های بدنشان از طریق دستگاه‌ها انجام می‌گیرد. همچنین بعضی از دستگاه‌ها جهت وضعیت کارهای حیاتی و متفاوت بدن مورد نیاز است. برخی بعد از گذشت مدت زمانی ترجیح می‌دهند از بیماران کمایی خود در منزل مراقبت کنند. اما پرستاری از بیمار کمایی نیاز به امکانات و آموزش دارد. در صورت نیاز به پرستاری از بیمار کمایی در منزل می توانید با شرکت سرای آرامش آریا تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت به درخواست شما رسیدگی می کنند و فردی متخصص و ماهر را به محل سکونت شما عزیزان اعزام می کنند.

کما چیست؟

کما یا اغما همان بی‌هوشی کامل است که شخص هیچ واکنش و ارتباطی با محیط اطراف خود ندارد. در این وضعیت بیمار زنده است اما به خوابی عمیق فرو رفته است که با هیچ محرکی مانند: درد داشتن، گرسنه بودن و… از خواب بیدار نمی‌شود.

علت کما

احتمال رفتن به حالت کما در اکثر از بیماری‌ها وجود دارد. از جمله دلایل کما عبارت است از:

ضربه مغزی

صدمات مغزی علت عمده کما است. از این آسیب ضربه مغزی می‌تواند تورم و خونریزی در پیش داشته باشد. ضربه امکان دارد سبب ورم مغز شده و این ورم فشار زیادی به جمجمه وارد کند. همچنین این فشار می‌تواند به ساقه مغز آسیب بزند و در روند قسمتی از مغز که مسئول هوشیاری است خلل ایجاد کند. و شخص را از حالت هوشیاری به کما ببرد.

التهاب

التهابات بافت مغزی می‌تواند دلایلی مانند کمبود اکسیژن داشته باشند.

خونریزی مغزی

در بیشتر حالت‌ها خونریزی در لایه‌های مختلف مغز می‌تواند علت تورم و در نهایت اغما شود. مشکلاتی مانند: فشار خون بالا، داشتن تومور و … از دلایل خونریزی مغزی هستند.

قند خون

اشخاصی که قند خون بدنشان افزایش یافته اتفاق می‌افتد. این نوع از اغما با اصلاح و بهبود قند خون بدن امکان بازگشت دارد.

کمبود اکسیژن

دلایل متفاوتی مانند: خفگی و غرق شدن یا ایست قلب ناگهانی ممکن است.

تشنج

حملات مکرر می‌تواند عملکرد طبیعی مغز را با مشکل مواجه کرده و باعث ایجاد حالت کما در شخص شود.

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x