پرستاری از سالمند نابینا

پرستاری از سالمندان نابینا به دلیل وضعیت خاص این عزیزان کمی دشوار است. بعضی از این سالمندان به صورت مادرزادی یا به خاطر بیماری و افزایش سن، بینایی خود را از دست می دهند. اما بعضی دیگر تنها به مدت محدود و بر اثر التهابات پس از بعضی عمل ها نمی توانند از چشمان خود استفاده کنند. نه تنها یک شخص سالمند بلکه هر شخصی با مشکلات در بینایی توانایی خود را جهت انجام کارهای روزمره از دست داده است. به همین دلیل پرستاری از افراد نابینا مشکل است. مخصوصا برای افرادی که شاغل هستند و بسیار بهتر است پرستار سالمند استخدام کنند.

نکات پرستاری از سالمند نابینا

در زمان کمک به راه رفتن سالمند نابینا فرد را هل ندهید. در این شرایط بهتر است از سالمند بخواهید تا بازو یا دست شما را بگیرد. حضور خود در اتاق و ترک اتاق را در هر بار به او بگویید. جهت ارتباط با یک شخص نابینا نیازی نیست که از شخص همانند اعضای خانواده فرد بخواهید کلام شما را به سالمند نابینا بفهماند. این شخص هر چند که قدرت بینایی خود را به صورت کامل یا نسبی از دست داده است. اما قدرت شنوایی بسیار بالایی دارد و صحبت های شما می شود.

اکثر افراد نابینا قدرت شنوایی قوی تری دارند از این رو در زمان صحبت با آنها با صدای بلند حرف نزنید. برای پرستاری از سالمند نابینا، بجای فرد ببینید. شما می توانید به تمامی جزئیات اتاق و محل سکونت سالمند نگاه کرده و آنها را کامل و بدون هیچ گونه کم و کاست برای او شرح دهید. با این کار شخص سالمند نابینا می تواند ارتباط بهتری با محیط برقرار کند. به عنوان مثال زمانی که فرد از تخت خواب بلند شده و می خواهد به سمت آشپزخانه جهت برداشتن یک لیوان آب حرکت کند. محیط اطراف را برای او تصویرسازی کنید.

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x