پرستاری از سالمند پس از شکستگی لگن در منزل

پرستاری از سالمند پس از شکستگی لگن در منزل

شکستگی لگن در افراد مسن به طور معمول در نتیجه افتادن و زمین خوردن آنها اتفاق می افتد. تغییرات فیزیکی معمولا در سالمندان مانند: ضعف استخوان ها و مفاصل در نتیجه مشکلاتی مثل پوکی استخوان، مشکل در حفظ تعادل و ضعف عضلانی می‌تواند باعث شکستگی لگن در سالمندان شود. دوره درمان و بهبود پس از شکستگی لگن یک فرآیند طولانی مدت است و بازگشت به فعالیت های روزمره و می‌تواند مدتی طول بکشد. در نتیجه در طول این مدت فرد سالمند به یک پرستار سالمند باتجربه و نیاز دارد تا فرایند درمان و بهبودی را تسریع کند.

مراقبت نادرست از سالمندان دچار شکستگی لگن چه خطراتی دارد؟

سالمندان با توجه به احتمال ضعیف شدن استخوان ها با افزایش سن یعنی پوکی استخوان در خطر بیشتری از شکستگی لگن قرار دارند. مصرف داروهای متفاوت، ضعف بینایی و مشکلات آنها در حفظ تعادل، آنها را مستعد افتادن می کند. مشکلاتی که امکان دارد پس از شکستگی لگن رخ دهد، مسائلی است که می‌تواند سلامت و زندگی بیمار را متاثر کند. بیشتر مشکلات که پس از شکستگی لگن رخ می دهد از لزوم استراحت مطلق بیمار در رختخواب به وجود می آید. برخی از مشکلات شایعی که پس از شکستگی لگن در سالمندان رخ می دهد عبارت است از:

  • التهاب ریه
  • زخم بستر
  • ترومبوز وریدی عمقی
  • مشکلات روانی

وظایف پرستار سالمند

کنترل شرایط جسمی و روحی سالمند

پرستار سالمند باید به صورت شبانه روزی شرایط شالمند را بررسی کند. پرستار موظف است به صورت روزانه علائم حیاتی سالمند را ثبت کند.

کمک به سالمندان در انجام فعالیت‌های روزمره

سالمندانی که با شکستگی لگن مواجه می‌شوند. در انجام فعالیت های روزمره مانند: پوشیدن‌لباس، خوردن غذا، مصرف دارو و استفاده از سرویس بهداشتی به کمک نیاز خواهند داشت. بعضی از وظایف پرستار عبارت است. از:

  • مراقبت‌های شخصی که این مسئله به طور معمول شامل کمک به پوشیدن لباس، کمک به استحمام کردن می‌شود.
  • بخش حرکتی این حوزه می تواند شامل کمک به بلند کردن اجسام، جابجایی از جایی به جای دیگر و استفاده از ویلچر

نظارت بر لوله تخلیه ادرار

در مواردی که سالمند با شکستگی شدید لگن مواجه شود، پرستار به طور معمول باید جهت جلوگیری از بروز عفونت های ادراری و ایجاد مشکلات بیشتر برای بیمار، به طور مرتب وضعیت لوله تخلیه ادرار را مورد بررسی قرار دهد.

کمک به بیمار جهت تسریع درمان و بهبودی

سالمند مبتلا به شکستگی لگن در روزهای اول نمی‌تواند به طور مستقل راه برود. و از عصا و واکر استفاده می‌کند. پرستار سالمند موظف است. به ایشان در راه رفتن، بالا رفتن از پله‌ها و پایین آمدن کمک کند.

 

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x