پرستاری بعد از عمل در خانه

پرستاری بعد از عمل در خانه : معمولا پس از انجام هر عمل جراحی بیمار حتما باید تحت مراقبت های خاصی قرار گیرد تا بهبودی و درمان هر چه سریعتر به وجود آید. نحوه مراقبت  پس از عمل جراحی نکته بسیار حائز اهمیتی است. درصورتی که به درستی انجام نشوند امکان دارد عوارض جبران ناپذیری داشته باشد. در نتیجه اشخاصی که این مسئولیت را به عهده میگیرند باید مهارت و تجربه کافی را در این زمینه داشته باشند.  جهت مراقبت های پس از عمل جراحی چندین راه وجود دارد. اول اینکه بیمار پس از عمل جراحی بیمار در مراکزدرمانی بماند تا وقتی که درمان و بهبود یابد. راه دیگر این است که از خدمات پرستار در منزل استفاده کنند.

در این صورت که بیمار در منزل روند درمان وبهبودی خود را تحت نظر پرستار بگذراند. در جامعه امروزه اشخاص زیادی نه تنها جهت نگهداری و مراقبت پس از عمل بلکه برای نگهداری از سالمندان، کودکان و اشخاصی که  دارای مشکلات جسمی هستند از خدمات پرستار در منزل استفاده می کنند. پرستار در منزل مزیت های بسیار زیادی برای افراد دارد. و آنها ترجیح می دهند به جای مراجعه به مراکز درمانی از خدمات پرستار در منزل استفاده کنند.

ازجمله مهم ترین مزیته های پرستار در منزل مقرون به صرفه بودن آن است. شما عزیزان در صورت نیاز به استخدام پرستار بیمار در منزل می توانید در هر ساعت از شبانه روز با سرای آرامش آریا تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید. کارشناسان ما در کوتاهترین زمان به درخواست شما رسیدگی می کنند و فردی دارای مهارت و با تجربه را متناسب با نیاز شما به محل سکونت اعزام می کنند.

خدمات پرستاری در منزل

از جمله مهم ترین مراقبت های پرستار در منزل پس از عمل جراحی عبارت است از:

  • مراقبت از زخم: پانسمانی که پس از عمل روی زخم های بیمار گذاشته می شود. باید هر روز توسط یک پرستار تعویض شود.
  • کنترل درد پس از عمل: درد شدید پس از عمل جراحی یکی از نگرانی ‌های بیشتر بیماران است که تحت عمل جراحی قرار می ‌گیرند. از جمله مراقبت های پرستار پس از عمل جراحی، کنترل درد می باشد.
  • برنامه ریزی در دادن دارو به بیمار پس از جراحی و تغذیه: پس از عمل جراحی یکی از مواردی که باعث تسریع  در روند درمان و بهبودی بیمارمی شود تغذیه مناسب بیمار و استفاده به وقت از داروها است.
  • کمک به بیمار در انجام کارهای روزانه: پرستار در منزل با توجه به شرایط و نوع نیاز بیمار به او کمک می کند تا امور روزانه

    مانند: استحمام،غذاخوردن و لباس پوشیدن و… خود را بتواند انجام دهد

به صورت کلی مراقبت از بیماری که جراحی شده در منزل عبارت است از:

مراقبت‌های

داوریی از بیمار

زخم بیمار

تغذیه ی از بیمار

توان حرکتی بیمار

روحی و روانی بیمار

اطلاع رسانی و آموزش به بیمار

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x